Gå til innhold
  • Bli medlem

30 dage på fjellet


Trine Abild Lind

Anbefalte innlegg

Hej

Min familie (2 voksne og 2 børn 8år + 10år) planlægger en 30 dages vandretur på fjellet 2017.

Vi er alle vant til at vandre på fjellet, af en uges varighed, allerede fra da børene var små. Vi går ikke hurtigt og vil gerne nyde naturen omkring os.

Da jeg ikke må få sukker, mel, mælkeprodukter, okse og svin, kan vi ikke købe mad i DNT hytterne. Vi tørre selv vores mad og tager dette med. Vi kan dog ikke bære mad til 30 dage, men forventer at ligge nogle depoter ud inden turen.

Vores tur strækker sig fra juli til august 2017. Selv overvejer jeg det vestlige Hardangervidda, da jeg godt kan lide højderne og de udfordringer der er i det. 

Er der nogen der har forslag til turrute, og evt. mulighed for udlægning af maddepoter.

Alle gode råd er velkommen :0)

Venligst Trine

...... Googletranslat: .....

Hallo

Min familie ( 2 voksne og 2 barn 8 år + 10 år) planlegger en 30 dagers tur på Fjellet 2017.

Vi er alle vant til å gå på fjellet, som varer en uke , så tidlig som børene var små. Vi er ikke rask og ønsker å nyte naturen rundt oss .

Siden jeg ikke kan ha sukker, mel, melkeprodukter , kjøtt og flesk , kan vi ikke kjøpe mat i DNT hytter. Vi tørk selv maten vår og ta dette. Vi kan ikke ta mat i 30 dager , men regner med å være depoter ut før turen.

Vår tur går fra juli til august 2017. Selv vurderer jeg vestre Hardangervidda ,fordi jeg liker høyder og de utfordringer som er i den.

Er det noen som har forslag til reiserute , og muligens for ut legging av maddepoter .

Alle tips er velkomne :0)

Vennlig hilsen Trine

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velger dere Hardangervidda Vest så kan dere jo legge depot på DNT-hytter ikke langt fra vei, f.eks. på Middalsbu (selvbetjent, Oslo DNT) nord for Røldal og/eller Haukeliseter (Betjent, Stavanger TF) litt lenger øst. Kjører dere egen bil er jo dette greit. Kontakt DNT som eier hyttene eller Haukeliseter direkte og hør om dere kan få ha depot der til dere kommer innom. Kanskje også depot på Mogen innerst ved Møsvatn?

Dere kan jo starte nord på Hardangervidda f.eks. fra Hjølmo i Eidfjord eller fra Tinnhølen/Trondsbu og vandre sørover på vestvidda via Hårteigen og Trolltunga og så vende nordover igjen fra Middalsbu/Haukeliseter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hiv meg på med eit alternativ til Bjarne sitt gode forslag. Dersom de køyrer bil så kan de køyra rv 7 og leggja depot f eks Ustaoset, Dyranut/Tinnhølen, Liseth med meir, og så parkera bil i Kinsarvik, ta buss attende til Geilo eller Haugastøl og gå innover vidda (evt tog til Finse og gå sørover mot duranut) og returnera til Kinsarvik til fots. Mogleg at de kan avtale med hytter som f eks Besso eller Sandhaug om at dei fraktar mat inn til turisthyttene? Mange mulighetar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.