Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjedeligste totusenmeter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Som det ble nevnt kunne det være artig å høre om folks kjedeligste totusenmetere!

Min er Glitter- Rundhø (Godhø)

Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette er så skrekkelig artig, men hvis jeg skal velge en kandidat må det bli det østligste toppunkt på Østre Trollsteinhø.. For øvrig finnes det ikke så mange kjedelige 2000 meterstopper synes jeg. De fleste har et eller annet ved seg.

Skrevet

Ingen 2000-metere er kjedelige. Hvordan det går an å si noe sånt er for meg ubegripelig... men nå var det den kjedeligste toppen det var snakk om og da blir det nødvendigvis en topp som ikke er fullt så morsom som andre. Det måtte bli en som man må gå over for å komme på en som er morsommere, f.eks. Østre Rasletinden før selve Rasletinden. Den er kjedelig! Neida... :) Egentlig et helt teit tema spør du meg :? Hvis det er kjedelig å gå på 2000-metere, hva skal man da si om å dilte etter dama i klesbutikker? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er stor forskjell på kjedelig og kjedeligste. Det er tusen ganger morsommere å gå på Glitter-Rundhø enn å spille fotball.

Skrevet

Synes det blir litt rart å bruke ordet kjedelig om å gå på 2000-topper. Er vel noe av det minst kjedelige jeg gjør tror jeg.

Men utseendemessig er vel Langvasshø den kjedeligste 2000 toppen jeg har sett hittil. man legger nesten ikke merke til den der den ligger tilfeldig henslengt ved foten av Visbretind. (Men den var faktisk overraskende gøyal og gå på da) :wink:

Bjørn

• 2 uker senere...
Skrevet
... men nå var det den kjedeligste toppen det var snakk om og da blir det nødvendigvis en topp som ikke er fullt så morsom som andre.

Enig m/ Kim. Vurderer man toppunktet isolert sett, har vi nok en god aspirant til tittelen i Hurrbreatind/2060, som kun er en grå kul i steinrøysa mellom Loftet og St. Smørstabbtind. Til dens forsvar kan nevnes østveggen, samt mer spennende elementer like ved, som Hurrbreen og egga ut mot Bakarste Skagsnebb/2093...

Men å gå over toppen gir ikke akkurat puls!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg husker jeg tok tiden på strekningen: skaret mot 2092 - 2060. Brukte 2 minutter! Jotunheimens raskeste topp?

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen topper man kan komme opp på uten å løfte en finger. Da mener jeg å stå på ski ned fra den ene så en har fart nok til å komme opp på den andre uten stavtak eller lignende. Har lyst til å prøve ut dette, så jeg er ikke interessert i sarkastiske, hasardiøse forslag =) ! Vet noen om en topp hvor det lar seg gjøre rimelig trygt?

2088 på Kalvåhøgda kanskje?

2122 på Kalvåhøgda kanskje? - Dette er forøvrig en av de ALLER minst markerte toppene jeg vet om.

Skrevet

Vi havner vel da tilbake til Rasletind Ø? Gå opp på Rasletind fra sør og kjør ned på nordsiden over Ø. Vel, skaret skal være ca. 30m, så du kan nok ikke bremse for mye nedover.

Det verste er jo at nå må jeg jo prøve det selv :)

Du greier nok ikke de to andre forslagene dine, tror jeg (kommer vel litt an på smøringa - husk å fjerne fellene før du prøver 8):!::!: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror nok Rasletind, Ø kan bli litt tøff, jeg tipper at 2088 er den letteste. Mulig man må ha litt medvind for at nesetippen skal stange i varden :)

• 4 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
Som det ble nevnt kunne det være artig å høre om folks kjedeligste totusenmetere!

Min er Glitter- Rundhø (Godhø)

Spiterhø, 2033 i regn og tåke...

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Besshø var en evig lang oppoverbakke, og ikke veldig festlig. Men det er mye, mye morsommere å gå på topper enn... (ganske mye annet)!

nina d.

Skrevet
Jeg husker jeg tok tiden på strekningen: skaret mot 2092 - 2060. Brukte 2 minutter! Jotunheimens raskeste topp?

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen topper man kan komme opp på uten å løfte en finger. Da mener jeg å stå på ski ned fra den ene så en har fart nok til å komme opp på den andre uten stavtak eller lignende. Har lyst til å prøve ut dette, så jeg er ikke interessert i sarkastiske, hasardiøse forslag =) ! Vet noen om en topp hvor det lar seg gjøre rimelig trygt?

2088 på Kalvåhøgda kanskje?

2122 på Kalvåhøgda kanskje? - Dette er forøvrig en av de ALLER minst markerte toppene jeg vet om.

Dette forslaget likte jeg!!!! Du er en god mann Espen!

Jeg lover på tro og ære om jeg kommer over en plass hvor dette lar seg gjøre og jeg lover også å risikere liv og lemmer for å klare dette målet før deg!!!

-

Dan

Gjest Anonymous
Skrevet

Min aller mest tråkigaste fjellresa øver tvåtusen meter var besseggen mitt i juli måna. Jag svettades och min nya frisyr vart førstørd. Och jag hade otur och repade en nagel och fikk en sten i bumsen.

Skrevet
Min aller mest tråkigaste fjellresa øver tvåtusen meter var besseggen mitt i juli måna. Jag svettades och min nya frisyr vart førstørd. Och jag hade otur och repade en nagel och fikk en sten i bumsen.

Besseggen er jo ikke over 2000 meter da... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.