ninana Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 Vi driver å leter etter telt/ eller lavvu, men usikker på hva som er bra, og samtidig lett for mor å far å bære? vi har 3 barn å en firbeint som ska sove inni.. Har sett litt på Helsport Varanger 6-8 camp. og Bergans sin 6-8 lavvo. er det lurt/nødvendig med innerduk, da det skal i hovedsak brukes Vår sommer og høst, klarer man seg med bare yttertelt? blir glad om noen deler erfaring og kommer med anbefalinger Siter
whistler Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 Jeg vil si innertelt / myggnett er et must på sommeren. På vinteren går det fint med enkelduks lavvo Jeg ville kikket på Helsport Varanger Dome eller Bergans Wiglo 6-10 om vekta ikke er såå viktig. Om dere tenker å bære en del ville jeg prøvd å holde meg under 5-6 kilo ( dele på vekta, 3 kilo hver bør være innafor). Helsport Fjellheimen 6 Camp kan jo være et alternativ. Eventuelt Helsport Svalbard 6 camp? Siter
ninana Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Skrevet 7. juni 2016 vekt er ikke såå viktig da vi har en ungdom som også kan bære litt. Siter
borgern Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 (endret) Kan jo ta en titt på Bergans Wiglo 6-10. Veier 8,7 kilo eller så. Romslig sak. Skal du se på vekt så er Helsport Fjellheimen 6 et alternativ, veier 4,7 kilo. Nok plass til dere men det er jo et tunneltelt og vil gi en del mindre høyde inne enn en lavvu/wiglo. Helsport Varanger Dome, som nevnt over, har jo bra plass. 4-6 manns versjon veier vel 7,5-8 kilo. Det ligger forrresten en nå på Outlet på helsport.no til 6.295,- Endret 7. juni 2016 av borgern Siter
Thomas E Skrevet 7. juni 2016 Skrevet 7. juni 2016 11 minutes ago, borgern said: Skal du se på vekt så er Helsport Fjellheimen 6 et alternativ, veier 4,7 kilo. Nok plass til dere men det er jo et tunneltelt og vil gi en del mindre høyde inne enn en lavvu/wiglo. Helsport Varanger Dome, som nevnt over, har jo bra plass. 4-6 manns versjon veier vel 7,5-8 kilo. Det ligger forrresten en nå på Outlet på helsport.no til 6.295,- Et helt nytt Varanger Dome koster 100 kroner mindre på XXL. Jeg ville nok nok virkelig vurdert Fjellheimen 6 + å ta med seg en tarp. Fjellheimen 6 ligger på Helsport Outlet til 5999 (som betyr at hvis du går på XXL og ber om å få samme pris der så gjør du det.). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.