Thomas Hjortland Wallem Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Hei! Etter å ha reist til syden de 4 siste årene har jeg om samboeren min bestemt oss for å spandere noen dager i fjellet og ligge i telt i sommer. Vi er litt i tvil hvor vi skal gå. Vi er vant til å gå på tur på fjellet, men nå har vi lyst til å ha en eller to netter i telt. Hvor på Hardangervidda anbefaler dere og gå? Vi kommer fra Bergen, så utgangspunkt med bil på vidda er en fordel. I august skal vi sykkle rallarvegen så vil helst gå ett sted utenom denne. Håper noen har noen tips! Siter
Arcticpeak Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Dere kan jo starte på Trondsbu og lappe innover, Trondsbu er det nærmeste "midt på Hardangervidda" man kommer med bil. 3 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Det er et finfint utgangspunkt fra Trondsbu og Tinnhølen. Vandre innover og "møte" Hårteigen i vest er flott! Man er oppe på flatvidda, noe som nok gir en annen følelse enn Rallarvegen. Bildet er fra Nordvatnet nord for Nordmannslågen. Hårteigen ses i vest. 6 Siter
Bjørja Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Middalsbu - Litlos er en fin etappe. Veigdalen er også veldig flott. Siter
CarlG Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Det er en fin runde rundt Sandfloegga fra Haukelisæter - Hellevassbu - Middalsbu - Haukelisæter. Da kan dere velge mellom telt og hytte underveis. Ikke så mange som går over fjellet tilbake til Haukeli, men det er en flott tur. Siter
Thomas Hjortland Wallem Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Skrevet 3. juni 2016 Tusen takk for svar alle sammen Får begynne planlegging snart. Ser en del på UT.NO også, men vi får se hvor vi ender opp Siter
whistler Skrevet 3. juni 2016 Skrevet 3. juni 2016 Med Hardangervidda får du ikke gjort feil uansett hvilken innfallsport du velger Med utgangspunkt fra Bergen ville jeg kjørt til Dyranut eller Trondsbu som de andre nevner. Da har du lettgått terreng innover med massevis av fine fiskevann. Siter
Prebb Skrevet 4. juni 2016 Skrevet 4. juni 2016 Jeg vet at tråden handler om Hardangervidden spesifikt, men det er vel så enkelt å komme seg til Skarvheimen fra Bergen. Kjør E16 og i stedet for å kjøre Lærdalstunnelen kjører du "Aurland-Hol". Høyt, mange spennende vann, rykter om at tyske værprofeter spår fint vær, og like tilgjengelig som Hardangervidden. 1 Siter
Slåttevik Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 Hva med snø på Hardangervidda i midten av juli, er det noe problem når en holder seg til T-løypene? Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 20. juni 2016 Skrevet 20. juni 2016 40 minutes ago, Slåttevik said: Hva med snø på Hardangervidda i midten av juli, er det noe problem når en holder seg til T-løypene? Med snøsmeltingen som har vært relativt tidlig i år så burde det være ganske greit i Juli vil jeg tro. Eneste problemet kan være kryssing av elver da det kan være mye vannføring og er ikke over alt hvor DNT plasserer ut broer før forholdene tillater det Siter
Thomas Hjortland Wallem Skrevet 3. juli 2016 Forfatter Skrevet 3. juli 2016 Tror vi har funnet en "grei" rute å gå. Tenker vi kjører til ustaoset, tar tog derfra til Finse. Fra Finse går vi til Krækkja, til Tuva og tilbake til Ustaoset. Noen som har gått denne ruten før ? Siter
bergew Skrevet 4. juli 2016 Skrevet 4. juli 2016 (endret) 21 timer siden, Thomas Hjortland Wallem skrev: Tror vi har funnet en "grei" rute å gå. Tenker vi kjører til ustaoset, tar tog derfra til Finse. Fra Finse går vi til Krækkja, til Tuva og tilbake til Ustaoset. Noen som har gått denne ruten før ? Gikk denne for noen år tilbake, men da motsatt retning og via Kjeldebu. Fint å telte mellom RV7 og Tuvahytta. Var akkurat på telefon med Finsehytta og de fortalte at bruene er lagt ut, og at det er noe snø igjen mellom Finse og Krækja, men at det ikke er noe problem å gå der nå. Jeg drar oppover i morgen kveld for å gå rundt jøkulen via Krækja, så melder tilbake om forholdene over helga. Endret 4. juli 2016 av bergew Ord delings feil Siter
MetteTherese Skrevet 3. juli 2021 Skrevet 3. juli 2021 Hei! Vi er fjellvandring men ny på Hardangervidda til fots. Hvis vi skal ha 1 overnatting på vidda - er det fint å gå fra Tuva? Eller bedre fra hovedveien fra hovedveien på vidda? Kjempetakknemlig for forslag 🥰 Mette Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.