Gå til innhold
  • Bli medlem

Kosetur til Snøhettas stortopp, 2286 moh.


Line

Anbefalte innlegg

Fredags morgen møtte jeg lillebror og Trym på Hjerkinn i strålende vårvær, men med et godt lag nysnø overalt som skjulte de fleste sporene etter påskeutfarten. Trym var ellevill på sin første 2000-meter tur og kosta av gårde med Kim på slep mens jeg diltet etter.
Kort sagt en fantastisk fin dag. Nesten vindstille, supert skiføre og lite folk å se.

post-29-133474415511_thumb.jpg

post-29-133474415525_thumb.jpg

post-29-133474415536_thumb.jpg

post-29-133474415549_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderte Snøhettatur selv i dag, men var billøs så det ble med tanken.

Hvor langt kjørte dere innover mot Snøheim? Ringte vakta på Hjerkinn og fikk opplyst at det var brøytet til 4 km fra Snøheim, men at det ikke brøytes i helga. Kan bli spennende nok å kjøre inn hvis det er fare for snø :)

Flotte bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien innover skytefeltet er stort sett snøfri og helt grei å kjøre, men var en smule blaut på returen. Jeg har fremdeles vinterdekka på, og med litt hjelp av firehjulstrekk kjørte vi en liten bit forbi parkeringen 4 km før Snøheim. Der var det ikke brøytet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Veien innover skytefeltet er stort sett snøfri og helt grei å kjøre, men var en smule blaut på returen. Jeg har fremdeles vinterdekka på, og med litt hjelp av firehjulstrekk kjørte vi en liten bit forbi parkeringen 4 km før Snøheim. Der var det ikke brøytet.

Nå har jeg ennå ikke somlet meg til å lage kart:

http://www.krovoll.net/Snohetta/Stortoppen/slides/P1.html

(men det kommer...)

Bildet er tatt like oppom bommen (og parkeringa) som står på Nasjonalpark grensa.

"4 km fra Snøheim" --

bommen er vel 2 (?) km fra, er vinterparkeringa enda lenger unna enn der vi P-erer om sommeren :)

Det ligg vel an til Jeep tur hit 1. mai da skjønner jeg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere hadde en flott tur!

Hvordan er det egentlig med snømengdene i år? Det ser jo ganske hvitt ut. Er det mer eller mindre snø enn normalt på denne tiden av året? Hørte det var veldig lite snø i Jotunheimen i år...

Hadde forhåpninger om å begynne fottursesongen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i Rendalen kan jeg skrive under på at det er mye snø igjen. I alle fall i høyden. Oppe ved hytta vår i Flendals-området var det store mengder til denne tiden av året å være. Nede ved Åkrestrømmen derimot var det temmelig lite, så det ut for. Også over Kviknefjellet.

Håper ikke det er så mye igjen i Jotunheimen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tur a Line og Kim (og Trym). Satt på jobben og glante på "griseværet" hele fredagen, og tenkte på den som kunne valgt sin tid.... Ja nesten hele uka var flott, og så uka etter påske da 8)

Det så ut som en skikkelig kosetur med strek under kose, i alle fall fullt fortjent for deg Line etter all jobbinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte av SMS'n at dere virkelig koste dere denne dagen! :)

Og det skjønner man jo godt når man ser bildene. Godt at arbeidsjernet Line også kan unne seg en slik dag!

Og ny høgdepers på Trym attpåtil!

Noen dager svinger livet bedre enn andre ja... ;)

Så kan vel kanskje Kim flytte Falketind et hakk ned også.

Hæ? Skjønte ikke den jeg, Svein... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du skjønner Svein er litt opptatt av hjemmesider, og går du inn på Bergtatt.net er Falketind siste turen som er referert på Bergtatt - Svein hintet vel bare om at Snøhettaturen sin ingress kanskje kunne plasseres øverst.

Ja, ser det nå...

Så nå må du nok skjerpe deg, Kim!

Storebror (brødrene) ser deg! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.