Line Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Fredags morgen møtte jeg lillebror og Trym på Hjerkinn i strålende vårvær, men med et godt lag nysnø overalt som skjulte de fleste sporene etter påskeutfarten. Trym var ellevill på sin første 2000-meter tur og kosta av gårde med Kim på slep mens jeg diltet etter. Kort sagt en fantastisk fin dag. Nesten vindstille, supert skiføre og lite folk å se. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Næmen så fint å se Kim på tur igjen, og attpåtil en 2000m topp Trym kan ihvertfall skryte på seg å ha vært på flere 2000m topper de siste 2 åra enn undertegnede. Tror min siste totusing var Nordre Skagastølstind i juli-2004. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersno Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Vurderte Snøhettatur selv i dag, men var billøs så det ble med tanken. Hvor langt kjørte dere innover mot Snøheim? Ringte vakta på Hjerkinn og fikk opplyst at det var brøytet til 4 km fra Snøheim, men at det ikke brøytes i helga. Kan bli spennende nok å kjøre inn hvis det er fare for snø Flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Såg ut til å være veldig bra skiføre på Dovre! Så kan vel kanskje Kim flytte Falketind et hakk ned også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Veien innover skytefeltet er stort sett snøfri og helt grei å kjøre, men var en smule blaut på returen. Jeg har fremdeles vinterdekka på, og med litt hjelp av firehjulstrekk kjørte vi en liten bit forbi parkeringen 4 km før Snøheim. Der var det ikke brøytet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellfinn Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Veien innover skytefeltet er stort sett snøfri og helt grei å kjøre, men var en smule blaut på returen. Jeg har fremdeles vinterdekka på, og med litt hjelp av firehjulstrekk kjørte vi en liten bit forbi parkeringen 4 km før Snøheim. Der var det ikke brøytet. Nå har jeg ennå ikke somlet meg til å lage kart: http://www.krovoll.net/Snohetta/Stortoppen/slides/P1.html (men det kommer...) Bildet er tatt like oppom bommen (og parkeringa) som står på Nasjonalpark grensa. "4 km fra Snøheim" -- bommen er vel 2 (?) km fra, er vinterparkeringa enda lenger unna enn der vi P-erer om sommeren Det ligg vel an til Jeep tur hit 1. mai da skjønner jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Været så ikke så verst ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det var min 9. tur til topps på Snøhetta, like fin tur hver gang! Men det var en ekstra fin dag dette Kjempetrivelig å ha med hund også høyt til fjells! Noen flere bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Vakkert område. På Doverefjell er man virkelig på fjellet. Noen som vet om den stygge hytta på toppen skal fjernes når skytefeltet legges ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ser ut som dere hadde en flott tur! Hvordan er det egentlig med snømengdene i år? Det ser jo ganske hvitt ut. Er det mer eller mindre snø enn normalt på denne tiden av året? Hørte det var veldig lite snø i Jotunheimen i år... Hadde forhåpninger om å begynne fottursesongen tidlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Syns det er veldig mye snø igjen til å snart være mai. I Rendalen ligger det iallfall mye ennå, over halvmeteren bare man drar seg litt oppover bakkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ja, i Rendalen kan jeg skrive under på at det er mye snø igjen. I alle fall i høyden. Oppe ved hytta vår i Flendals-området var det store mengder til denne tiden av året å være. Nede ved Åkrestrømmen derimot var det temmelig lite, så det ut for. Også over Kviknefjellet. Håper ikke det er så mye igjen i Jotunheimen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Flott tur a Line og Kim (og Trym). Satt på jobben og glante på "griseværet" hele fredagen, og tenkte på den som kunne valgt sin tid.... Ja nesten hele uka var flott, og så uka etter påske da Det så ut som en skikkelig kosetur med strek under kose, i alle fall fullt fortjent for deg Line etter all jobbinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaa Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Skjønte av SMS'n at dere virkelig koste dere denne dagen! Og det skjønner man jo godt når man ser bildene. Godt at arbeidsjernet Line også kan unne seg en slik dag! Og ny høgdepers på Trym attpåtil! Noen dager svinger livet bedre enn andre ja... Så kan vel kanskje Kim flytte Falketind et hakk ned også. Hæ? Skjønte ikke den jeg, Svein... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hæ? Skjønte ikke den jeg, Svein... Jo du skjønner Svein er litt opptatt av hjemmesider, og går du inn på Bergtatt.net er Falketind siste turen som er referert på Bergtatt - Svein hintet vel bare om at Snøhettaturen sin ingress kanskje kunne plasseres øverst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaa Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jo du skjønner Svein er litt opptatt av hjemmesider, og går du inn på Bergtatt.net er Falketind siste turen som er referert på Bergtatt - Svein hintet vel bare om at Snøhettaturen sin ingress kanskje kunne plasseres øverst. Ja, ser det nå... Så nå må du nok skjerpe deg, Kim! Storebror (brødrene) ser deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Bergtatt er i ferd med å råtne bort... Men det bekymrer meg ikke det grann! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.