Aneande Skrevet 31. mai 2016 Skrevet 31. mai 2016 For de av dere som vurderer en skikkelig langtur kan jeg virkelig anbefale å gå Rondanestien fra Oslo til Hjerkinn. Helt fantstisk opplevelse fra start til slutt! Utrolig bra tilrettelagt med DNT hytter, merking, god sti og fantastisk natur! Utrolig mange opplevelser på denne langturen! Den kan fint deles opp og gåes i etapper. Anbefaler virkelig Hedmarksvidda-Hjerkinn! Hvis noen vil ha mer informasjon, råd, tips etc er det bare å gi en lyd! 1 Siter
Huginn Skrevet 31. mai 2016 Skrevet 31. mai 2016 Tenkte faktisk å kaste meg på denne til høsten (august-september) om jeg klarer å få det inn i programmet - da hele i ett strekk, og med hund. Noen spesielle erfaringer du gjorde deg i løpet av turen i henhold til hva du gjorde bra og/eller burde ha gjort bedre? Bare så jeg kan ha i tankene - bedre føre var Siter
+rayun Skrevet 1. juni 2016 Skrevet 1. juni 2016 Hei, Nå gikk du kanskje Rondanestien før du tok skituren fra Venabu til Lillehammer? Men i alle fall, om du tok noen bilder og kunne snekre sammen en liten enkel turrapport til oss turhungrige Fjellforumere hadde vi satt pris på det. Litt sånn som du gjorde etter skituren din. Det er ikke altfor mange rapporter fra Rondanestien, eller Jotunheimstien for den saks skyld. Ikke for å mase altså 1 Siter
Aneande Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Skrevet 1. juni 2016 (endret) Det kan jeg absolutt gjøre Skal grave frem pc og skrive noen ord og finne noen bilder! Problemet blir vel bare å begrense seg, har sikkert 500 bilder fra turen  Visste forresten ikke om dette forumet når jeg gikk Rondanestien. Kom bare på det nå når jeg planlegger sommerens turer, hvor fantastisk denne turen var Endret 1. juni 2016 av Aneande 1 Siter
+rayun Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 Kjempefint, kjenner jeg gleder meg. Ingen problemer ifbm begrensninger her heller. Jeg har ikke mange bilder (tar mest film), men jeg har desto flere ord. Som f.eks denne: Som i og for seg også skulle handlet om Rondanestien, eller snarere deler av den. Siter
+rayun Skrevet 4. juni 2016 Skrevet 4. juni 2016 Husker jeg leste fjorårets rapport @Lar5, og du følger vel opp med en ny en etter årets tur? Siter
Lar5 Skrevet 5. juni 2016 Skrevet 5. juni 2016 Hehe, burde vel ha fullført den fra i fjor og:p 1 Siter
Lar5 Skrevet 8. juni 2016 Skrevet 8. juni 2016 (endret) Sandfløten er stengt i juni juli pga av oppussing https://www.hht.no/nyheter/5165-sandflten-stengt-i-juni-og-juli/ Alternativet er snippkoia. Noe som gjør etappen fra Svartskog til Målia forlenget med 8ish km og blir da 38(!)km. Etappen fra snippkoia til halgutusveen blir rundt 2mil Eller man kan stoppe på Målia og gå derfra til halgutusveen, da får du to dager med ca 30km og gå... Endret 8. juni 2016 av Lar5 2 Siter
Aneande Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Skrevet 9. juni 2016 Den 8.6.2016 at 15.39, Lar5 skrev: Sandfløten er stengt i juni juli pga av oppussing https://www.hht.no/nyheter/5165-sandflten-stengt-i-juni-og-juli/ Alternativet er snippkoia. Noe som gjør etappen fra Svartskog til Målia forlenget med 8ish km og blir da 38(!)km. Etappen fra snippkoia til halgutusveen blir rundt 2mil Eller man kan stoppe på Målia og gå derfra til halgutusveen, da får du to dager med ca 30km og gå... Beste løsningen slik jeg ser det er å gå fra Målia til Snippkoia (3t) og neste dag Snippkoia-Halgutusveen (ca 6 timer). Forstod ikke helt hvorfor etappen fra Svartskogkoia til Målia blir forlenget? Mulig jeg misforstår Evt Målia-Halgutusveen for de spreke (9t). Men jeg synes etappen fra Svartskogkoia til Målia var såpass lang at jeg tror jeg hadde valgt en kort tur til Snippkoia dagen etter Siter
Lar5 Skrevet 12. juni 2016 Skrevet 12. juni 2016 Det jeg tenkte, men kansje ikke fikk frem er at man kan legge på avstanden Målia- snippkoia, på Svartskog- Målia etappen. Som sagt det blir langt.. Men det er kjedelig og bare gå 3 timer og.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.