Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg kjøpe poser til hjemmelaget turmat?

whistler

Anbefalte innlegg

Den ‎27‎.‎05‎.‎2016 at 18.46, whistler skrev:

Hei!

Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe zip-lock poser ala de vanlige turmatposene som REAL, MH og de andre bruker? Driver å prøver meg litt frem med egne tørka turmat varianter og kunne tenkt meg litt robuste ziplock poser. Vanlige plastposer man får i butikken har jeg ikke særlig lyst til å helle kokende vann i..

Tips? Bør kunne kjøpes i mindre kvanta enn 5000 ;-)

For et par år siden tok jeg kontakt med Stabburet og spurte om jeg kunne kjøpe surkålposer.  Og de var meget velvillige og sendte meg en del.  Tror jeg fikk dem også.  De tåler kokende vann meget godt, men de har ikke Ziplås, men det finnes jo andre metoder for å få de til å holde tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 28. mai 2016 at 8.21, esstrom skrev:

Jeg vil på det sterkeste anbefale vakumpakker og poser :) jeg laget havregrøtsporsjoner rett i vakuumposen. De ble veldig komprimerte og posene er ekstremt solide. Jeg helte kokende vann i dem og spiste rett fra posen. Ingen problem :) 

jeg bruker en billig obh nordica vakumpakker og posene deres

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desse posane i linken var jo gode greier til tørrmaten! 

Likevel synes eg vakuumpakkeren er genial. Eg pakkar alle middagsrestar med den, og hiv i fryseren. På vinterturar der vekt ikkje spelar ei rolle, typisk med pulk inntil ei veke, er det supert å grave fram desse frå frysaren, og ha med "heimelaga fjordland" på tur. Å slenge en pakke skikkeleg biff stroganoff i gryta og ha den dampende klar etter få minutt er supert!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, zimwalker skrev:

Disse kanskje? "Create your Own MRE- freeze / store for hiking/camping" 13cm x20.5cm x7cm
ebay.com/itm/13cm-x20-5cm-x7cm-5-x8-x2-75-STAND-UP-FOIL-POUCHES-BOILABLE-FREEZABLE-/

(har ikke prøvd disse selv!)

Ser ut til å være mye samme som i den svenske webshoppen, men litt billigere. Tror jeg tester den svenske siden de har en del ferdig tørkede ingredienser som er interessante også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, whistler said:

Ser ut til å være mye samme som i den svenske webshoppen, men litt billigere. Tror jeg tester den svenske siden de har en del ferdig tørkede ingredienser som er interessante også;-)

Bare husk at det kan tilkomme toll i tillegg til mva siden det er snakk om mat.
Har hørt noen historier om folk som har slitt med kjøttretter pga noe import kontroll greier, men hvem som helst kan jo kjøre til Sverige og ha med noen kilo kjøtt hjem så det høres litt rart ut. Bare vær obs på at noe slikt kan skje sånn at du tar det med i "worst case" prisberegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 7homas skrev:

Bare husk at det kan tilkomme toll i tillegg til mva siden det er snakk om mat.
Har hørt noen historier om folk som har slitt med kjøttretter pga noe import kontroll greier, men hvem som helst kan jo kjøre til Sverige og ha med noen kilo kjøtt hjem så det høres litt rart ut. Bare vær obs på at noe slikt kan skje sånn at du tar det med i "worst case" prisberegning.

Takk for innspill, jeg har tenkt tanken og sjekket litt hos mattilsynet og tollvesenet. Det ser greit ut så lenge det kommer fra et EU-land og er i de mengdene jeg skal ha ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.