Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold på Ble


fbe

Anbefalte innlegg

Nå til helgen blir det fiske og fottur på meg. Blefjell er målet, men det blir ikke høyere opp enn at det er mulig å gå til fots . Er det noen som har vært der nå i Mai og kan si noe snøforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye snø fortsatt, i hvertfall fra mitt utsiktspunkt på søndag. Vil anslå til minst 50% snødekke over 800moh.  De fleste fiskevanna ligger så lavt at du når dem greit til fots. 

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor trådstarter har tenkt seg hen på Ble, men på min vandring 16. mai fra Blestua via Strutåsen inn til Damtjønna og Nåttervatn var det så og si snøfritt. Disse vanna ligger på rundt 700m ref.kartet. Ikke så voldsomt vått i terrenget heller,faktisk.

Endret av Turisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo veldig bra ut, 90% snødekke for en uke siden, 50% på søndag og snøfritt i går =) det går rette veien!

Vi parkerer ved Nordstulvatn. Håpet er å komme oss opp til Sigridsbu og rusle nordover derfra, for etterhvert å ta en av stiene østover og tilbake i terrenget nedenfor. hvor langt vi kommer er jo veldig avhengig at det går an å gå der, og i værste fall går vi kanskje bare rett nordøst mot Blestua. ingen av oss er kjent på Ble, så planen er lagt etter Norgeskart.no.

Tips til Fiskevann mottas også med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra en liten overnattingstur ved nordstul vannet. Fikk en liten pinne på mark og en litt større på flue. Men det skal sies at den litt større bare veide 150g. Egentlig bare overraska over at fisken ville bite. Var veldig lite overflate aktivitet. Vannet ligger på 750meter. Virker som det er veldig lite snø igjen opp til ca 900 meter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, fbe skrev:

Dette høres jo veldig bra ut, 90% snødekke for en uke siden, 50% på søndag og snøfritt i går =) det går rette veien!

Det er ikke det som ble skrevet men at det på ca 700moh var så å si snøfritt, på 800moh var det 50% snødekke, og på 900moh+, så var det 80-90%. Sigridsbu ligger på 1180moh, så jeg tror det vil være plenty med snø der oppe. Det var varmt i starten av forrige uke, men slutten var rimelig kald. Her er et bilde fra Gaustadtoppen 16. mai: la.jpg?1463427560

http://www.skiinfo.no/ostlandet/gaustablikk-gaustatoppen/webcams.html?id=13257&dayEp=16937&dayOffset=2#webcams

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk jeg innser at det nok er snø der oppe. Det var likevel et mønster i rapportene som fortjente en kommentar. Det er et kamera på vegglifjell som viser noen topper på ca 1100moh. Der ser det ut som ca 50/50 snø/bart i det som ser ut som skråning SØ Tipper det er det samme på Ble. Men..vi ser hvor langt vi kommer og så lenge det er bart på 700moh så er turen i hvertfall reddet. Takk for alle innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.