Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til helgetur med barn


Remi Andre Heggen

Anbefalte innlegg

Har endelig fått handla inn alt fra turklær til sovepose og telt for meg og min datter på 7. 

Vi er begge veldig glad i fjellet, og tenkte og komme oss en tur oppover førstkommende helg (20-22/5)

Vi er lokalisert i Oslo område, og jeg tenkte at en kjøretur på max 4 timer er innafor.. 

 

Jeg ser for meg parkeringsmulighet, max en time å gå, at vi er på "vidda" med kanskje noe ly, et tjern/elv med fiskemulighet, og at dette kan være et utgangspunkt for en base, da vi tenkte å gå en lengre tur på lørdagen herfra. 

Det må og være snøfritt der vi slår opp telt. 

 

noen som har noen fine tips til våre krav, så setter jeg veldig stor pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

Du sier "fjellet" og det er nok litt tidlig. Over tregrensa ligger snøen de fleste steder enda, men smeltinga går fort nå. 

Jeg ville satsa på en skautur i Østmarka eller Nordmarka. Her har jeg ikke noe konkret å komme med, men det er massevis av folk her med stor detaljkunnskap om Oslomarka. 

God tur :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok sjansen å satte turen til Kvitåvatn på Gaustatoppen, men det var flekkvis snø/bart der, og fortsatt endel is på vannet som jeg fryktet, så tok vi heller turen opp gjennom Rjukan for å se hvordan det var rett etter grensa på Hardangervidda... Var noen vann der som så lovende ut, men ene sida av vannet består av privat inngjerda parkering, og andre sida av vannet består av enda mer privat... Så vi dro ned igjen mot Kongsberg og fant et passende vann der.. 

 

Får heller vente et par uker til, så blir det nok en ny tur over tregrensa :-) 

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda tilgode å teste telt-forholdene (har tilgang på hytte i området), men syns området rundt Haglebu er flott. Haglebu ligger ca 2,5 timer fra Oslo og det er parkeringsplass ved Flatvollen. Derfra er det noen få høydemeter før du er på 1000-1200 meter og masse vann og fjelltopper rundt. Reinsjøen er en passe dagsmars for ei som orker å gå litt.

Ellers kan jeg gjerne gå god for Trømborgfjella, eller evt hele "fjella" i Indre Østfold. Er heldig nok så jeg har det rett på utsiden av husveggen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.