Gå til innhold
  • Bli medlem

Nord Norge, anbefaling til turterreng og betjent hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

Annonse
Skrevet
50 minutter siden, Helge G skrev:

Jeg og min samboer skal til Nord Norge i sommer. Har noen noe forslag til en betjent hytte med overnatting i tilknyttning til bra turterreng? Tenker muligens i Lofoten området, men er også åpne for andre plasser.

Nord-Norge er stort - og bra turterreng er det nok av, men betjente hytter finnes ikke - om du tenker "betjent" som turistforeningen har. 

Tror kanskje du må være mer spesifikk - i Lofoten har du jo f.eks Munkebu - som er et ganske kurant område med Hermanndalstinden som et flott turmal. 

Skrevet

Sier bare Saltfjellet!! Godt nett med DNT Hytter og stier, også veldig god plass om du vil gå utenfor stier, Tog til Lønnsdal er helt perfekt, hopper av toget så er det bare å labbe innover fjellet

• Liker 1
Skrevet

Vil slå et slag for fantastiske Dividalen /indre Troms!  Her er det plenty med DNT -hytter og velge mellom og variert, spennende terreng; furuskog,  løvskog,  fjell, "vidde" og gode fiskemuligheter .

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at Indre Troms er en perle, med variert og i stor grad uberørt landskap. Men siden trådstarter spør om betjente hytter bør det pesiseres at alle hyttene i Indre Troms (og Nord-Norge forøvrig) er ubetjente og uten mat, men de aller fleste av dem kan brukes med standard DNT-nøkkel - jeg tror Munkebu i Lofoten er et av unntakene..

Skrevet

Hvis du ser bort fra kravet om betjent hytte, er det mange flere muligheter. Ellers er det også statens fjellstuer i Finnmark, som jeg tror kan betraktes som betjente hytter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.