Elisabethhr Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Hei! Jeg er nyinnflyttet i Oslo, har vært litt i marka, men ønsker å bli bedre kjent nå. Jeg har prøvd å finne en del turer på ut.no, men vet ikke helt hvor det er bra å gå. Jeg tenker å sove en natt i telt, og må komme meg dit og hjem med kollektiv transport. Noen tips? Siter
Elisabethhr Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Skrevet 4. mai 2016 Og forresten, jeg vil helst ikke gå de turene som "alle" andre går, som rundt Sognsvann eller borte ved Frognerseteren. Gjerne noen gjemte perler lenger uti skogen Siter
raster Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 (endret) http://kart.finn.no/?lng=10.88142&lat=59.86376&zoom=14&mapType=normap Her var vi på FF treff i fjor høst, fin plass og fin kort helgetur. Ta banen til Skullerud eller Bogeriud. Et par-tre timers tur til Langvann med fine teltplasser, på skogsvei eller sti. Et artig stopp kan være milorg-hula nedenfor Østmark-kapellet. Endret 4. mai 2016 av raster Siter
Elisabethhr Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Skrevet 4. mai 2016 Takk for tips Det skal jeg sjekke ut Siter
Gittiamo Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Ta toget til Movann eller bussen til Skar. Og gå nordvest. Her får du mye egentid i skogen. Tar du bussen til Skar så vil det være folksomt til og med Øyungen. Men ellers stille. Siter
Blackbrrd Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 (endret) Vær obs på at det har falt en god del snø nord i nordmarka, på ca 400moh (Grua) den siste tida. På Mylla preppet de f.eks skiløypene sist på søndag. Du kan f.eks sjekke løypekartet for å se hvor du ikke burde gå, hvis du ikke er ute etter skitur da: http://www.skiforeningen.no/marka/tpl/ Endret 4. mai 2016 av Blackbrrd Siter
olay Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Kan også anbefale toget til Hakkadal stasjon. Elvann, Trehørningen, Helgern/Gørja eller Søndre/Nordre Måsjøen. Masse fine vann:) Siter
tronn Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Østmarka er mer eller mindre fritt for snø. Skullerud t-bane er en bra start. Evt buss 550 til Brokkenhus, så gå inn via Sandbakken. Er fine teltplasser ved de fleste vann innover. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.