Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Besseggen på tilbud ?


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn
Off topic så det holder, men hvor startet du og hvor lang tid brukte du på turen til Blåhø?

:lol:

Startet hos Arve i Gregosen, gjekk via Okshaugen te Appelstein og så 6 km videre til Stakan og åt ved "inngangen" til Speilsalen.

Som nemt før, har foten min (og eieren) problemer, så æ torsa ittj å gå opp breen som "alle" andre gjorde,

men tok rundt og kryssa opp ved vestligste punkt på Svartjønna istan.

Tidsforbruk: ca 14 timer, 9 timer effektivt, 36.3 km.

For å gjøre turen "raskere" og kortere (?) kan en starte på P-plassen oppi Skaret (på Nerskogssida) og ta de oppkjørte løyper inn Grøndalen,

herfra går fine spor rett fram og rett opp på Stakan (Falkfangerhøa)

7-8 timer - litt avhengig av hvor frisk du feier nedover Falkfangerhøa.

Om en tar snarveien opp breen fra Speilsalen - tja - tror jeg brukte en halvtime lenger rundt.

Jeg står med et digert spørsmålstegn etter Blåhøturen - hvor ille var det å gå rett opp breen som alle andre gjorde ???

Og jeg fant ut i denne påska at av Stortoppene i denne sentral-øst delen av Trollheimen at,

Snota er kortest tur/heftigst nedkjøring og krever superføre,

Blåhøa er absolutt lengst og drygest,

Trollhetta er den fineste og beste _ski_turen,

og Svarthetta er "kortest", flott skitur med rask og helt grei nedtur

(kanskje ikke denne påska - nordryggen er nå håpløst steinhardt drevbårat!)

Men hvem har det travelt i fjelle :roll:

post-511-133474415265_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfinn skrev:

noe som vet av supertilbud på crispi besseggen noe steds ?

Tror G-Sport på Trondheim Torg har opphørssalg. Var innom forrige uke og så det sto et par Besseggen der, men vet ikke nr. Tror kanskje det var 44, men ikke sikker.

Du kan jo ringe og høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.