tklami Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Hva tror dere om snøen på fjellet i år. Fjoråret var nå håpløst med tanke på at snøen aldri forsvant. Smeltinga kom jo ikke ordentlig igang før langt ute i juni. Hadde planer om Hardangervidda vest,men den ble forkastet pga all snøen. Så i år så er planen nøyaktig det samme for den ukelange fisketuren. Så ja,jeg håper snøen begynner å smelte nå engang fra første halvdel av mai i år Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Ser ut som mildværet kommer her vest til uka. Da tror jeg det raskt nærmer seg første fjelltur, men nok ikke over 500moh før om et par ukers tid. Her er ferskt webkamerabilde fra ca 500moh i Midtre Etnefjell. Fjellene bak til venstre er nesten 900moh. 3 Siter
tklami Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Skrevet 1. mai 2016 om mildværet nå slår til og smeltinga begynner nå til uka så lover jo det veldig godt. Her i øst har det snødd ned til 200 meters høyde denne helga. Så det trengs et par tre gode varme uker før en kan bevege seg over tregrensa her. Siter
Lar5 Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 60cm snø på ljøsheim i Ringsaker (780moh) i helga så.. Siter
Tessatroll Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Vonleg varer skiføret til langt ut i Juli, i alle fall om eg får det som eg vil 3 Siter
Lompa Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 "Fjellet" er ikke så veldig presis angivelse. Noen fjell kan være bare, mens det er godt føre på andre.. Jeg gikk på ski i dag, i tørr nysnø. Helt fantastisk! Siter
Hardy Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 Neppe noen vits i å spå om den slags allerede 1 mai. Det spørs jo helt på om det blir varme i mai-juni eller ikke..... Bare å smøre seg med tålmodighet, vente og se 1 Siter
Bjørja Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Må vel bli tidligere enn i fjor i alle fall..... Endret 2. mai 2016 av Bjørja 1 Siter
whistler Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 Satser ihvertfall på godt skiføre kommende helg, så får det heller starte å smelte etter det, for min del 1 Siter
Gjest Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 Jeg pakker sånn her for en 5 dagers tur med telt kommende langhelg, så slipper jeg ta så mye stilling til forholdene æ Siter
+Tom42 Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 Den 01.05.2016 at 21.16, tklami skrev: Hva tror dere om snøen på fjellet i år. Fjoråret var nå håpløst med tanke på at snøen aldri forsvant. Smeltinga kom jo ikke ordentlig igang før langt ute i juni. Hadde planer om Hardangervidda vest,men den ble forkastet pga all snøen. Så i år så er planen nøyaktig det samme for den ukelange fisketuren. Så ja,jeg håper snøen begynner å smelte nå engang fra første halvdel av mai i år Vi sees sikkert ved Viketjønn, i år også - Hardangervidda øst Siter
tklami Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Skrevet 3. mai 2016 4 hours ago, Tom42 said: Vi sees sikkert ved Viketjønn, i år også - Hardangervidda øst Skal ikke se bort fra at det blir en tur opp dit i løpet av sommeren. Forhåpentligvis da med litt bedre fiskeforhold hehehe Siter
Villreina Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 På Dovrefjell og omkring ligger det mye snø, men den begynner å bli veldig rå. Den holder bra ennå når en kommer forbi områdene med barflekker. Det har vært flere varmegrader i fjellene de siste dagene og har vært noe vind. Det er meldt veldig varmt fremover, også om nettene, vil tro det smelter en god del denne uken. Bilde (fra idag) viser utsikt over Fokstumyrin på flata med Snøhetta i horisonten. 2 Siter
Gjest Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 (endret) Bjåen, mellom Hovden og Haukeligrend Endret 8. mai 2016 av Fenriken Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.