Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilder och berättelser


marmotta

Anbefalte innlegg

Jag har nu scannat in istortsett alla de bilder som jag tagit på mina vandringar i Sydnorge

och tror mig därmed ha täckt alla väsentliga områden norr om Bergensbanen.

Det handlar om:

Tafjordfjella, 1999

Breheimen+Jotunheimen, 2001

Jotunheimen, 2002

Skarvheimen+Jotunheimen, 2003 (inscannad idag, 105 bilder)

Dovre-Reinheimen-Tafjord, 2004

Trollheimen, 2005

Det blev inga bilder från Skarvheimen 2000; jag blev tagen av älven och kameran blev förstörd.

På mina turer 1997 (Rondane+Dovre) och 1998 (Trollheimentriangeln)

hade jag ingen kamera.

Allt finns på http://www.huthyfs.com

Om någon hittar fel är jag glad för påpekanden. På en hel del bilder fattas text, det kan vara för att det

framgår av föregående bild, eller för att jag var lite osäker (ibland kan förvirringen uppstå därför

att jag blickar tillbaka). Även där är jag tacksam för påpekanden.

Nästa gång jag publicerar bilder från mina vandringar räknar jag med att de är digitala,

och alltså av högre kvalitet.

Glad Påsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hej marmotta!

Väldigt kul att du har lagt in flera bilder nu! Mina favoriter så här långt är bilderna från Dovrefjell-reinhimen i 2004 och från 2002 i Jotunheimen.

Korten minskar inte direkt lusten att åka till Dovrefjell i sommar... Men tills dess får man "nöja sig" med att traska i kolmårds-skogarna. Fint det med! :lol:

mvh Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu finns även 116 bilder från min senaste vandring i Pyreneerna, 15/6-15/7 2005.

Tror jag snart ska lägga in även turen 2001 (lite kortare tur, 19 dagar),

eftersom de bilderna fyller en del luckor.

Ett litet problem tycks vara

att bilderna komprimeras en extra gång när jag gör galleriet, få se om jag kan lösa det;

jag har spart källmappen och kan göra om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.