Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling på Svalbard


Anbefalte innlegg

Jeg spekulerer litt på å ta en padletur på Svalbard i løpet av sommeren. Kun løse tanker pr nå..Jeg ser det blir arrangert turer av turoperatører med guide, men disse passer ikke for meg.

Hørte en skrekkhistorie om 2 franskmenn som ble jagd på land av Hvalross i fjor, og deretter angrepet av Isbjørn. Ingen lystelig situasjon, og ikke noe man akkurat drømmer om å komme opp i!

Er det noen her som har erfaring med padling der oppe? Kanskje noen som planlegger egen tur... med eller uten guide... eller vet annen nyttig info om leie av kajakk og utstyr, nødpeilesendere og satelittelefon...og Rifle... Leste om noen som padlet på Grønland som var plaget med infernalsk mye innsekt. Er det et problem også på Svalbard?

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har (dessverre) ingen erfaring med padling på Svalbard. Derimot har jeg vært på kurs med Simen, og han har padlet nesten rundt (kajakkene ble most av isbjørn...). Han treffer du her:

http://www.simenogsonner.no/

Kjenner jeg han rett - så deler han villig den informasjonen du måtte trenge!

-lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

leste en artikkel i siste utgave av bladet "Friluftsliv" om en gjeng som padlet helt nord på Svalbard (Nordaustlandet).

Sikkert nyttig info å få ved å ta kontakt med noen av de som deltok på den turen der.

Stig Stark-Johansen er navnet på han som skrev artikkelen.

Høres ut som et meget spennende prosjekt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge to! Jeg har sendt mail til han karen som Lars anbefalte og forhørte meg med han.

Når det gjelder den artikkelen som ble henvist til fra Friluftsliv så fant jeg den på nettet, og den tennte meg ikke noe mindre! De brukte forøvrig 2 år på forberedelser, men det var et forsøk på å padle rundt hele øya. Noe slikt må jeg vente med.. De ble stoppet av is forøvrig.

Tror det er mest realistisk å ha med guide... Har også sendt noen forespørsler til reisearrangører.. så får jeg se...

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.