Gå til innhold
  • Bli medlem

Urberg stol


Miamaria

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse Urberg-stolene, som minner veldig om Helinox sine men er noe billigere? Er det ren kopi? Er de dugende eller møkk? Fjellsport kan ikke levere Helinox sine for tiden, så da kikket jeg litt rundt og kom over disse.

http://www.outnorth.no/urberg/ultra-chair#Black

Men de var jo så ekstremt mye billigere enn Helinox sine at det var jo mistenkelig mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Nå har stolen dukket opp. Den gikk greit å sette ihop uten å sjekke noe bruksanvisning, det gir seg helt selv. Den virker solid nok for meg. Men god å sitte i?

Ha ha ha ha ha! Det første som slo meg da jeg satte meg i den var en skuffelse. Det andre som slo meg var at jeg har da aldri faktisk sittet i en Helinox-stol heller, så det er slett ikke sikkert at den er noe mer behagelig enn Urberg sin. :) Menmen, den er vel bedre enn å sitte rett på sanden, i alle fall. Tror jeg. Trallala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha ha 2:

Sjekket bildet. Har nå prøvd å sitte i stolen uten å ha trekket oppned. Straks bedre. ;)

PS. De har nå satt ned prisen ytterligere, noe jeg har påpekt så jeg får litt penger tilbake. Den koster nå 352 kroner hos Outnet, det tror jeg den er verdt. Foreløpig angres ikke på at jeg ikke heller brukte en tusenlapp på Helinox sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Enda mer fornøyd nå – jeg kan vel kjøpe 2,5 av den til venstre som er min, for det man må betale for den til høyre. Men jeg har lomme! Hi hi! En annen ting som er litt forskjellig er plasttuppen på føttene. Men om det har noe å si tviler jeg vel på.

P6110071.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Miamaria skrev:

Ifølge Outnorth skal den veie noen titalls gram mindre (og tåle noen færre kilo). Men det har jeg ikke sjekket på turen her.

Hmm. Spennende. Helt klart at det er en blåkopi. Spennende å se om stengene og trekket tåler litt tids bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Helinox Ground Chair og liker det designet bedre. Både fordi den er lettere, men designet på beina gjør at den ikke synker ned på bløtt underlag. 

Kommer de med en "Urberg" variant av GC blir det nok å investere i noen til resten av familien. Helinox er forholdsvis kostbare... Men kvaliteten er rå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, zimwalker said:

Det gjør valget enkelt for min del :)

aliexpress selger en Helinox-lignende stol (den kan utmerket godt være identisk med Helinox) som er oppgitt til å tåle 150 kg. Pris 32 dollar inkl. frakt.
http://www.aliexpress.com/item/New-Portable-Lightweight-Folding-Hiking-Camping-Stool-Seat-Chair-for-Fishing-Picnic-Barbecue-Beach-Sunbath-Party/32619348118.html?ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_3_10017_507_401,searchweb201603_2&btsid=c2198fcc-2d14-4d96-946a-f057187d6a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 13.6.2016 at 22.28, Bjørn J skrev:

Fikk denne i posten i dag. Prøvesittet på stuegulvet just nå. Bærer mine 119 helt greit, men vet jo ikke hvor lenge den holder da. Har ikke sett/holdt i de andre stolene som omtales her, men førsteinntrykket er nå at kvaliteten på denne virker ok.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt min noen ganger nå, og er godt fornøyd. Har brukt den på sandstrand også, synes det funker helt fint. Og «mobil-lommen» foran har jeg hatt god bruk for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.