Torehs Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hallo! Er ny på forumet, men kan allerede si at dette er et bra forum! I går gikk jeg en tur i nærområdet. Faktisk bare 1 kilometer fra huset! Midt på en sti finner jeg en død grevling. Den var fin i skinnet og det var ingen tegn til at den var skutt. Jeg nappet litt i skinnet og fant ut at det satt godt fast og var holdbart. Da kan den vel stoppes ut? Jeg vet ikke hvor lenge den har ligget der, men det så ikke ut som om den har ligget der lenge. Så jeg lurer på om det er noe å gjøre med dette flotte dyret. Er det noe som egner seg og er verdt å stoppe ut? Kanskje noen har en anelse om sånn ca. hvor mye det vil koste? Grevlinger er jo utrolig flotte og stilige dyr. Eller er det noe jeg bare kaster litt bort fra stien for så å gå videre? Hva ville du gjort? Kan denne selges, er den av interesse for andre? Regner med at noen jegere vet noe om dette. Mvh. Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Søk i google, "taksidermist", så finner du mye bra info. "utstopping" og "grevling", jeg finner denne prislisten (bl.a). http://www.zooprep.no/Default.asp?CatID=1139 Uansett mener jeg å ha lest at skikkelig pakking og rask frysing er viktig for å holde kvalitet. Tips, bruk anerkjente/anbefalte, gjerne premierte taksidermister, ved utstopping. Det kan være en del kvalitetsforskjell ute å går, både mht at dyret beholder "formen" over lang tid og hvor livaktig/naturlig en klarer å få sluttproduktet. Om grevlingen er fredet vet jeg ikke, kanskje noe som må meldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EinarW Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Vet ikke hva det vil koste å stoppe ut "din" grevling, men jeg stoppet ut et hjortehode for et år siden og måtte ut med 5000,- Vil tro det ikke blir så mye for din del, men sikkert en plass mellom 3000 og 5000. ew Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torehs Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takk for svar Svein og EinarW! Nå vet jeg i alle fall sånn cirka hvor mye det vil koste å stoppe den ut og har i tillegg fått noen tips. Nå må jeg bare bestemme meg for hva jeg vil gjøre med den og om jeg kan gjøre noe med en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.