Gå til innhold
  • Bli medlem

Gråhøe (2014 moh) 04-06.04.06 - Isolert 2000-meter


evenl

Anbefalte innlegg

Annonse

Helsike, har du vært på langtur igjen!?

Hadde jeg bare vært flinkere til å komme meg opp av sofaen og ut i bilen...det er det som er den verste kneiken, resten går av seg selv. :evil:

Gråhø er en 2000-metertopp jeg har "spart på" en stund siden jeg skal opp dit med mamma og pappa i sommer. Faren min pleide å jakte reinsdyr i området i sin tid, så praten kommer nok til å gå uten problemer. Jakthistorier fra ham - og så skal jo jeg peke på alle toppene jeg har vært på i alle retninger. :x

Det ser ut som du hadde en flott tur. Jeg gleder meg til jeg skal opp dit i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en veldig fin tur, du hadde tatt mange flotte bilder. Jeg har gått litt i Reinheimen, men det har vært mest på høstparten.

Fine fjellområder, greit med godt skiføre hvis man skal gå langt.

Ble fristet til å ta en tur i samme område i påska..

Fint telt forresten :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en ny vri på bestigning av Gråhø evenl. Drøy tur, som kan bli svært lang hvis snøforholdene er håpløse.

Fine vinterbilder også! Ble temmelig skisugen av å se på de... :evil:

Skulle ønske jeg var student ennå . Det var stort sett bare å hive seg i bilen og dra hvor man ville. Nå angrer jeg på at jeg ikke gjorde enda mer av det.

Samme her! Den tiden ble altfor dårlig utnyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinheimen er et fint område hvor sjansen til å treffe andre likesinnede er ganske liten. Jeg traff ingen, men så 2 stykker på scooter ved Grønbue ved Søre Grønvatnet. De var på vei nordvestover.

Studenttilværelsen min synger på siste verset. Det er derfor jeg har lagt inn en aldri så liten sluttspurt. Fra og med mai kommer arbeidslivet også til å ta livet av/fra meg.. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenttilværelsen min synger på siste verset. Det er derfor jeg har lagt inn en aldri så liten sluttspurt. Fra og med mai kommer arbeidslivet også til å ta livet av/fra meg.. :D

Med full jobb og små barn er det ikke noen ulempe å ha fine destinasjoner rett utafor stuedøra. Får i allefall lagt inn en og annen "svipptur" :)

Ser ut som du hadde optimale forhold på Gråhøturen. Har selv gått fra denne kanten i ei nyttårshelg for en del år tilbake. Vi hadde litt mer variabelt vær. Vi fant varden, men utsikten fra Gråhø har jeg aldri sett :!:

Et av høydepunktene var pannekaker og is til dessert på nyttårsaften, mens vind, snødrev og 10 blå grader herja uatfor teltveggen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og informativ rapport!

Spennende og kjempefine bilder fra et veivalg og et landskap som få besøker.

Hvordan var Storbreen - kurant, eller finnes områder man bør unngå hvis kryssing?

Jeg har snakket om Gråhø lenge nå, så nå fikk du ertet meg opp skikkelig! :?:

Tipper jeg tar turen i våres, sannsynligvis alene, men uviss på hvorfra...

Elsker slike dryge dypdykk i øde og ubeferdet lende, der monotonien og storheten

virkelig kommer innpå én i løpet av en laaang dag brukt til endes -

(ikke noe for fjellfølelsen til Svein, med andre ord :roll: )

Blir nok dagstur på meg, uten overnatting, og i tillegg 8 t kjøring t/r (gjeesp).

Så jeg trenger litt lengre dager enn pr. nå, mai høres bra, synes jeg!

Men jeg må jo avgårde før snøsåla blir for løs...

Gleder meg allerede... :lol:

Takk for god info! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen var det å gå i smoking da, Geir? :lol:

Og lakkskoa er vel neppe 75mm Nordic norm de heller? :?:

Og så du/dere mange raketter? :roll:

Men stilig gjennomført nyttårskveld det, må jeg si!

Smoking og smoking :lol:

På den tida, før familie var etablert, var det vel mer regelen enn unntaket å feire nyttår og 17. mai til fjells for meg. Gjør inntrykk disse turene. Nyttårsturene med uvær eller stille, korte dager og et fantastisk midtvinterlys, på 17. maiturene kommer nasjonalfølelsen fram.

Glemmer forresten aldri den nyttårsnatta vi gikk på Ryggehøi ved Glitterheim. Ved toppvarden såg vi "hele" Jotunheimen opplyst i fullmåne, og fargesprakende lys steig opp fra fjerne dalstrøk. Etterpå svingte vi oss i lange, myke telemarkssvinger ned til sjølbetjeningsbua på Glitterheim, som gav ly for nattekulda. :D

Romjulsnetter på Jostedalsbreen, der nødvendig ærend utafor teltet blei ledsaga av blafrende nordlys over hele nattehimmelen. Mimre :cry: ....og snømusa vi traff ved Høgste Breakulen dagen før, mon tro hva den levde av ?

Minnene er mange......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoking og smoking :lol:

På den tida, før familie var etablert, var det vel mer regelen enn unntaket å feire nyttår og 17. mai til fjells for meg. Gjør inntrykk disse turene. Nyttårsturene med uvær eller stille, korte dager og et fantastisk midtvinterlys, på 17. maiturene kommer nasjonalfølelsen fram.

Glemmer forresten aldri den nyttårsnatta vi gikk på Ryggehøi ved Glitterheim. Ved toppvarden såg vi "hele" Jotunheimen opplyst i fullmåne, og fargesprakende lys steig opp fra fjerne dalstrøk. Etterpå svingte vi oss i lange, myke telemarkssvinger ned til sjølbetjeningsbua på Glitterheim, som gav ly for nattekulda. :D

Romjulsnetter på Jostedalsbreen, der nødvendig ærend utafor teltet blei ledsaga av blafrende nordlys over hele nattehimmelen. Mimre :cry: ....og snømusa vi traff ved Høgste Breakulen dagen før, mon tro hva den levde av ?

Minnene er mange......

Å lese slikt bare drar frem misunnelsestrynet mitt

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.