Gå til innhold
  • Bli medlem

Vekt på Arcteryx Altra 75 vs 85

mikalnau

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny storsekk, og det står i utgangspunktet mellom Arcteryx Altra 75 eller 85.

Jeg oppdaget imidlertid at Fjellsport opererer med vekt på henholdsvis 2380 og 2930 g. Jeg synes 550g forskjell høres veldig mye ut. Hvis dette stemmer blir det nok mindre aktuelt å gå for 85 L. Oslo Sportslager opererer på sin side med en vekt på 2400 og 2670 g, og dette høres mer sannsynlig ut. Er det noen som har disse sekkene, og kan verifisere vekten?

En annen ting jeg lurer på er hva LT og AR betyr. Jeg ser 75-literen heter LT, mens 85-literen heter AR.

Til slutt sniker jeg også inn at jeg har sett på Osprey Xenith 75 og 88. Er det noen som har noen tungtveiende argumenter for å velge Xenith fremfor Altra, rent bortsett fra prisen? 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Arcteryx Bora 80 L. som på nettet er oppgitt til 3100 gr. Min vekt viser 3290 gr. 

Jeg vet ikke hvor mye du kan stole på de vektene som er oppgitt, men så stor differanse som 2380 - 2930 gr. virker litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.