Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte bindinger på fjellski

esstrom

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i dag et par billige fjellski på loppemarked, planen var å ta en sesong med disse til neste vinter for å prøve ut fjellski i tillegg til å bruke til isfisketurer.

skiene heter atomic mountain Bc. Det som jeg er usikker på er følgende: det står på bindinger som heter "Salamon sns xa", jeg tipper at fjellskistøvler med rottefellabindinger ikke vil passe? For planen var å finne støvler i tillegg men er vel større utvalg på rottelfellasiden tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byttet nettopp fra Salomon XA til Rottefella BC på mine, da mine famle Alfa Skarvet hadde tatt kvelden og Alfa har skiftet såle på sine sko. Ganske uproblematisk da du hullene sitter på samme plass. Skru av de gamle bindingene, ha litt lim i hullene og skru på de nye. Gjort på 15 min, ingen stress. Jeg brukte om skruene fra de gamle bindingene da disse var noe tykkere og jeg var litt redd at de nye ville ha dårligere grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lompa skrev:

Atomic mountain BC er en kanonfin ski. En av de få fjellskiene med reelt smørespenn. 

Yep! Elginnen har et par fra den gang hun var queen of telemark! De er uslitelige med litt vedlikehold. Ingen stålkanter som knekker eller andre nymotens skavanker.

Hilsen Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Araldit vil holde veldig bra! Men det vil være svært vanskelig å demontere, hvis det blir aktuelt!

Derfor bruker man nå en spesial lim - likner på hvit snekkerlim. Du kan kjøpe den i sportsbutikker. Står på Rottefella hjemmesiden .

Jeg bruker enten PU-"kvelle" lim eller kliner litt smeltelim i hullet og skruer mens varm. Ingen bindinger har noen gang løsnet og jeg har montert ganske mange.  

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som regel vanlig "hobbylim". Viktigste grunn å bruke lim er vel å holde fukten ute. Skruene i seg selv skal fint holde bindingen på plass så lenge trekjerne ikker råtner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.