Ørretfiske25 Skrevet 14. april 2016 Pålogget Del Skrevet 14. april 2016 Kan noen anbefale et 3 sesongstelt med plass til 2-3? liker god takhøyde og et ok fortelt, (gjerne kuppel) må kunne tåle mye vind og plaskeregn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graham Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hva med Exped Orion Extreme? http://www.exped.com/norway/en/product-category/tents/orion-iii-extreme-terracotta Har det ikke sjøl, men det ser flott ut når @Kjell Iver spenner det opp på tur. Fin takhøyde og to passe store fortelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 16. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Den 14.4.2016 at 20.18, graham skrev: Hva med Exped Orion Extreme? http://www.exped.com/norway/en/product-category/tents/orion-iii-extreme-terracotta Har det ikke sjøl, men det ser flott ut når @Kjell Iver spenner det opp på tur. Fin takhøyde og to passe store fortelt. Takk for svar. Skal ikke ha mer exped, etter 3 liggeunderlag som har explodert under pen bruk.. trur jeg sikter på hilleberg eller helsport denne gang Tar gjerne i mot flere forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tklami Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 fjellreven har kommet med en ny serie telt som kan være verdt en kikk. Har et 3 år gammelt fjellreven telt som har holdt i alt av vær det har kommet ut for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 16. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Takk for svar Ja kikket på det nye fjellreven teltet om det er dette du mener? https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/telt-lavvo/telt/fjallraven-akka-endurance-3-un-blue.html Men synes det er veldig tungt... og jeg vil helst ha kuppel og stor rom følelse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tklami Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 abisko serien er den letteste av dem. Som kuppel er vel denne den jeg tenkte på. Ikke super lett men skal tåle det meste http://www.fjallraven.no/abisko-dome-2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tklami Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 men hvilket som passer best av hilleberg,helsport eller fjellreven er det egentlig bare du selv som kan vite. Alle lager solide telt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 16. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Aah, du tenkte på den ja... Joda, dem er jo det. men et stort oppholdsrom, fortelt og tåler hardt vær, særlig vind og regn er viktig. kikka på svalbard, men er på grensen når det kommer til vekt synes jeg.. og den har en stiv pris, når det skal brukes mest vår, sommer og høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Kommer litt an på hvem de 2-3 pers er. Skal det brukes jevnlig med 3 voksne ville jeg nok sett på 4 manns telt. Npr det gjelder kuppeltelt så er det mange modeller for 1-2 personer men ikke så mange for flere. Finnes f.eks hilleberg savio men blir storr og tungt. Her ville jeg tenkt på hilleberg kaitum 3 hvis det stort sett brukes av 2 pers, sporadisk med 3. Ville dog ikke svartmalt exped for mye. Kjenner flere som har orion og de er veldog fornøyd. At du har vært uheldig med liggeunderlag betyr ikke at telt er like dårlig. Vet de hadde problemer med noen produksjoner av underlag da de skiftet underleverandør på noe for et par år siden.jeg måtte også bytte et da. Men har 2 andre som har fungert fint i mange år. Exped er vel en av produsentene som har litt utvalg i 3 manns kuppel. Altertiv er å se mot amerikanske telt, der lages det mange kuppeltelt både for 3 og 4 pers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 17. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 9 timer siden, borgern skrev: Kommer litt an på hvem de 2-3 pers er. Skal det brukes jevnlig med 3 voksne ville jeg nok sett på 4 manns telt. Npr det gjelder kuppeltelt så er det mange modeller for 1-2 personer men ikke så mange for flere. Finnes f.eks hilleberg savio men blir storr og tungt. Her ville jeg tenkt på hilleberg kaitum 3 hvis det stort sett brukes av 2 pers, sporadisk med 3. Ville dog ikke svartmalt exped for mye. Kjenner flere som har orion og de er veldog fornøyd. At du har vært uheldig med liggeunderlag betyr ikke at telt er like dårlig. Vet de hadde problemer med noen produksjoner av underlag da de skiftet underleverandør på noe for et par år siden.jeg måtte også bytte et da. Men har 2 andre som har fungert fint i mange år. Exped er vel en av produsentene som har litt utvalg i 3 manns kuppel. Altertiv er å se mot amerikanske telt, der lages det mange kuppeltelt både for 3 og 4 pers. Ja 2 vokse og en hund på 55 kg. sett på holmeslet, men dem er jo virkelig tunge! men ser ut som et fantastisk telt. Sier ikke at telta er dårlig, men gidder ikke sponse dem mer etter 3 fails... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørja Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Får Anjan 3 GT til 6150,- hos komplettfritid nå. De har 25% på Hilleberg. Kaitum 3 GT for 8400,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 17. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 Et øyeblikk siden, Bjørja skrev: Får Anjan 3 GT til 6150,- hos komplettfritid nå. De har 25% på Hilleberg. Kaitum 3 GT for 8400,- Takk for svar men ikke helt det jeg er på jakt etter.. men skal inn og kikke på hva mer dem har salg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Helsport Reinsfjell Superlight 2 ble best i test blant lette 2-mannstelt i Fjell Og Vidde. Har to fortelt og innganger. DNT butikken har det inne til en bra pris: http://www.dntbutikken.no/main.aspx?page=article&artno=140319 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 17. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 17. april 2016 30 minutter siden, RoyN skrev: Helsport Reinsfjell Superlight 2 ble best i test blant lette 2-mannstelt i Fjell Og Vidde. Har to fortelt og innganger. DNT butikken har det inne til en bra pris: http://www.dntbutikken.no/main.aspx?page=article&artno=140319 Takk for svar Blir nok i minste laget for 2 pers og en hund... men sikkert et knall telt kikker litt på outleten til helsport nå.. og kikker på bergans helium dome.... hmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Du kan titte på helsport sarek dome 2+ hos xxl. Det har jeg sett oppslått og det hadde bra størrelse på fortelt. Husker ikke bredde inne og det ligger ikke plantegning på nettsiden. Er da i følge navnet beregnet for lott flere enn 2 pers. Dog veier det vel 4 kilo, du vil kanskje ha noe lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie_G Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Både Helsport og Hilleberg har vel hovedsaklig tunneltelt i 3-pers telt... Av kuppeltelt, uten å ha testet noen selv, så går det ann å kikke på: Fjellräved Abisko Dome 3, MSR Mutha Hubba NX, Big Agnes FlyCreek eller Copper Spur UL3. Kan kanskje være verdt å ta en titt på TarpTent StratoSpire 2, ikke kuppeltelt, men god plass til 2 voksne og en hund, god takhøyde og romfølelse, lav vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARI Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hilleberg Tarra - fire sesongers og bombesikkert og med 2 innganger. Har selv Nammatj 3 gt på 11te året nå ( men det er ikke kuppel ), brukes jevnlig av to voksne og 50 kg hund, mer enn god plass, sammen med 2 100l + sekker, brukt i storm, 30 blå osv, no issues. Har også Anjan 2, suverent for lett bruk alene med hund. Tarra har jeg testet, rette vegger, to innganger, et fortelt til hund, det andre til oss tobeinte, ikke tresesongers, men et telt for 10-20år. Blir mitt neste når Nammatj er utslitt, når da det måtte skje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 18. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Takk for svar alle sammen, mange gode forslag her! skal i hvertfall holde meg under 5 kg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 27. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Måtte desverre levere tilbake Bergans helium dome 3 klarte jo og glemme innvendige mål, liggeunderlaget mitt er 197 lang, og teltet var 195.. Skikkelig kjedelig! Så da var det ny telt jakt igjen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Er den ikke 220 lang på tvers? det regnes jo som liggelengden antar jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Jeg har ihvertfall brukt dette med både ett og to Exped LW underlag uten problem.. Er selv 190. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 28. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Begynte og presse mot sømmene desverre.... Var i bredda ja, lengda skal være 220 om jeg husker riktig.. fruen skal alltid ligge i bredda serru, så vi har alltid gjort det sånn.. kikket på svalbard 6 camp også, men den blir i tyngste laget. faen heller, angrer på at jeg gjorde det au... kunne hatt det uten frøkna i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Da må du ikke kjøpe Reinsfjell ihvertfall. Da blir du liggende med beina ut av forteltet 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Ja jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter. hva med Keron 4GT Da kan dere ligge i alle mulige retninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørretfiske25 Skrevet 28. april 2016 Pålogget Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Er egentlig bare tull fra fruens side... men har nå blitt sånn, jeg er på jakt etter svaldbard 6 camp eller bergans helium dome (alene) BASTA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.