Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en vennegjeng med unger fra 8 - 14 år som har pleid å padle på Fjorda. Nå er det ikke ledig kanoer den helgen vi har sett oss ut.

Vi pleier å legge opp til kort padletur fra kanoutleie til god leirplass. Så heller ta en kanohaik en dag t/r leirplass. Altså¨ikke lang strekning da flere ikke er padlevante.

Har noen tips om gode kanomål ikke lenger enn 2 timers kjøring fra Oslo som kan gi opplevelser alla Fjorda og ikke krav til lang padlelengde for å finne ok leirplasser?

mvh

Sjur

Annonse
Skrevet (endret)

aldri padlet på fjorda, men vannsjø er en fin kanoplass. der er det også kanoutleie

http://www.leiekano.no/

http://www.visitoslofjord.no/no/Moss/aktiviteter-og-attraksjoner/aktiviteter/Batturerkano/?TLp=838291&Kanoutleie-fra-Vaskeberget-i-Rygge

kornsjø er også en nydelig plass, men tror jeg ikke det er no kanoutleie.

Endret av Trond Arvid Hagen
Skrevet

Fjorda er et flott område. Har bodd i området noen år og vil absolutt anbefale en padletur med familien der. Det store minuset med fjorda er at ALL skog og tømmer er fredet og muligheten for bålbrenning (som i min verden er essensiellt) er veldig redusert. 

Ellers vil jeg anbefale å padle fra femunden til Røros via Fløterenner og Feragen. En artig opplevelse i fantastiske omgivelser.

Skrevet

Sønstevann / Damvatn mellom Bolkesjø og Hovin.

Utlegg i sørenden mot Gransherad, overnatting på en av øyene i Sønstevatn. Grei passasje til Ertstjønn / Tjågevatn.

Under to timer å kjøre fra Oslo. Ikke allverdens padletrafikk.

God tur!

EirikW

Skrevet

Fint på Østra Silen ved Årjäng i Sverige også. Ca 2 timers kjøring fra Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.