Lyngve Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Denne tur-rapporten kommer over et 1/2 år for sent. Jeg er mao IKKE like flink som Arnt til å holde nettsiden ajour. Men bedre sent enn aldri. Noensinne hørt om Maroon Bells? Dette er 2 skjønne topper like syd for luxus-resorten Aspen. Les mer fra min bestigning av den 4271m høye North Maroon her: http://distantpeak.com/web/mountains/n-america/north_maroon Siter
pb Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Flott rapport Lyngve! Det klippebeltet som du beskriver med' "cruxet", strekker seg på tvers. Det er ingen vei opp som ikke er minst "class 4". Imidlertid er det flere ulike steder man kan komme opp. Jeg klatret en annen variant tror jeg. Ellers er det rett at ruten har skiftet til Gully nummer 2, det største problemet på North Maroon er steiner som kommer ovenfra, som regel fra andre mennesker høyere opp. Den sikreste ruten krysser Gully 2 nokså umiddelbart og holder seg godt til venstre oppover.. Petter Siter
Nils Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Vakker natur der Lyngve! Leste forresten med spenning om turen din til South Maroon (4318) i 2001. Hørtes litt småskummelt ut med snørenna og tordenværet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.