Gå til innhold
  • Bli medlem

Solbriller med Prizm Road linse - Erfaringer


guffen2015

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe et par Oakley solbriller med styrke i glassene. Egentlig til alsidig bruk men hovedsaklig til å kjøre bil og turaktivitet om sommeren. Det gjør imidlertid ikke noe om de også vil fungere på vinter toppturer under vanskelige lysforhold.

Prizm glassene virker veldig tiltalende (har prizm rose i goggles). De som virker mest egnet til mitt bruk er Prizm Road (slipper gjennom 20 % lys og er beregnet på sykling på landevei). Jeg er anbefalt å ikke velge polariserte. Er det noen her som har erfaringer med Prizm Road glassene fra daglig bruk (bilkjøring, sykling mm) eller fra toppturer om vinteren?

Er Oakleys solbriller med styrke like robuste som de uten?

Endret av guffen2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Jeg bruker Oakley Jawbreaker Prizm Road til sykling. Prizm Road glassene er bra i alt fra sterk sol til lettskyet vær, men ikke så bra som ønsket i skyggepartier. Til lettskyet og mer skyet vær foretrekker jeg andre glass (oransje) som gir mer opplyste skyggepartier. Til Jawbreaker leveres ikke disse glassene, så da bruker jeg en billigbrille som har dette. Når det er sagt er jeg meget godt fornøyd med modellen.Oakley Prizm Road-glassene brukes jo av mange av verdens beste syklister.

 

 

 

 

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 minutt siden, guffen2015 skrev:

Dessverre finnes ikke et glass om fungerer godt til alle forhold. Du har ikke brukt glassene på ski eller som kjørebrille?

Nei, men tror de vil fungere utmerket til det. En utpreget sykkelbrille bak rattet ser ikke bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jawbreaker er nok ikke mitt førstevalg, verken bak rattet eller på uterestaurant 8)

Jeg planlegger å kjøpe Oakley Flak. Betydelig mer folkelig. Noe som dette men sort også der det er rødt.

Noen som har erfaring med prism road glass i snø: Sees konturene godt i flatt lys?

Endret av guffen2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.