Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø igjen noe sted Øst i landet ?


Anbefalte innlegg

Snø igjen noe sted Øst i landet ?

Jeg og mange fler sikkert, føler meg ikke helt ferdig med skigåing og ståinga enda. Til helgen er vi invitert til Krødern Kommune og fjellet der. Ser frem i mot det, men undrer samtidig på om det finnes nok snø i fjella deromkring til skiståing og gåing, eller om truger må tas med i sekken. Blir glad for svar, midt i tjukkeste byen.

Vennlig hilsen

RosaScarpa

Endret av Irja Rosenvinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk nylig en skaugtur opp til en lokal kommune topp på ca 600 moh på lørdagen. (Vestfold/Lardal). Når man kommer over 400 moh så begynner det å bli endel snørester. Det var hverken helt trugeføre eller skoføre vil jeg si - endel partier kunne med fordel gåes på truger men så var det mange partier som var helt bare. Samtidig veldig vått selvfølgelig. Vil tro man må opp mot 1000moh på østlandet om man skal finne nogenlunde stabilt trugeføre - skiføre er nok ikke mulig lengre ;)

Endret av Tor-Erik-L-77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Det er til og med  litt snø igjen på plenen min, 83 m.o.h., i Lier kommune, utenfor Drammen. Den går sikkert i dag. :) Men her i området, er det fremdeles en god del snø over 400 m. Antar det er det samme i fjella, rundt Køderen. Spessielt på Norefjell. Men, hvis ingen her har mer pressis info, kan du sikkert sjekke turist info. i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil finne skiføre over 900 moh de fleste steder fortsatt og sannsynligvis lavere enn det mange steder.  Best føre tidligst på dagen, men om du tar deg bedre fram med truger enn med ski er jeg ikke sikker på. I sløsj går du på bakken uansett og det er lettere å skyve skia framover i snøen enn det er å løfte trugene over snødekket. Oppkjørte løyper er det nok værre med, tråkkebilene er avhengig av litt hold i snøen.

God tur!

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.