Irja Rosenvinge Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 (endret) Snø igjen noe sted Øst i landet ? Jeg og mange fler sikkert, føler meg ikke helt ferdig med skigåing og ståinga enda. Til helgen er vi invitert til Krødern Kommune og fjellet der. Ser frem i mot det, men undrer samtidig på om det finnes nok snø i fjella deromkring til skiståing og gåing, eller om truger må tas med i sekken. Blir glad for svar, midt i tjukkeste byen. Vennlig hilsen RosaScarpa Endret 11. april 2016 av Irja Rosenvinge Siter
Lompa Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Er ikke langt til Norefjell derfra, og der finner du i alle fall snø. Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 (endret) Jeg gikk nylig en skaugtur opp til en lokal kommune topp på ca 600 moh på lørdagen. (Vestfold/Lardal). Når man kommer over 400 moh så begynner det å bli endel snørester. Det var hverken helt trugeføre eller skoføre vil jeg si - endel partier kunne med fordel gåes på truger men så var det mange partier som var helt bare. Samtidig veldig vått selvfølgelig. Vil tro man må opp mot 1000moh på østlandet om man skal finne nogenlunde stabilt trugeføre - skiføre er nok ikke mulig lengre Endret 11. april 2016 av Tor-Erik-L-77 Siter
Heriks Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Det var nykjørte skiløyper på Vegglifjell i helga så det ut som på facebooksiden til Vegglifjell, men du må sikkert opp i høyden for å finne skiføre nå og hvor lenge det varer er vel høyst usikkert. Siter
Tiur3 Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 TS. Det er til og med litt snø igjen på plenen min, 83 m.o.h., i Lier kommune, utenfor Drammen. Den går sikkert i dag. Men her i området, er det fremdeles en god del snø over 400 m. Antar det er det samme i fjella, rundt Køderen. Spessielt på Norefjell. Men, hvis ingen her har mer pressis info, kan du sikkert sjekke turist info. i området. Siter
whistler Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Har en kollega med hytte på Norefjell. Han har gått på ski i helga og melder om brukbart føre, men lite oppkjørte løyper. Siter
eirikw Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Du vil finne skiføre over 900 moh de fleste steder fortsatt og sannsynligvis lavere enn det mange steder. Best føre tidligst på dagen, men om du tar deg bedre fram med truger enn med ski er jeg ikke sikker på. I sløsj går du på bakken uansett og det er lettere å skyve skia framover i snøen enn det er å løfte trugene over snødekket. Oppkjørte løyper er det nok værre med, tråkkebilene er avhengig av litt hold i snøen. God tur! EirikW Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.