fumigatus Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Ang. Senorge.no og presisjonen i informasjonen der. Jmf tråden Nordmarka rundt og spørsmål om snødybde. Jeg kjente ikke til den nettsiden før. Tenkte meg en tur til helgen og har faktisk kjøpt meg truger i dag for å være på den sikre siden. Men på Senorge.no finner jeg følgende bilde. Kan jeg stole på at terrenget jeg skal gå i da er snøfritt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Nei, det kan du nok ikke. Jeg ser at kartet viser barmark over store deler av østlandet. Jeg vet med sikkerhet at det ikke er tilfelle 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meliis Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det er min erfaring senest i går også. Her nord er det store områder merket som barmark, men når jeg kjørte for å sjekke var det masse snø i terrenget og skiløp på gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landsem Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Bor ikke du i marka da, fumigatus, burde jo vite hvor varierende det kan være da. Vadere er fint et par uker fremover nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fumigatus Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 52 minutter siden, Landsem skrev: Bor ikke du i marka da, fumigatus, burde jo vite hvor varierende det kan være da. Vadere er fint et par uker fremover nå. Joda. Nå er dataene i første innlegg fra en annen mark. Bildet på Senorge skjønner jeg man ikke kan stole på, men jeg fikk inntrykk av at grafene/tallene var mer presise. I Nordmarka vil jeg nå si det bart opp til ca 400 meter, med unntak av der det har vært preppa løyper. I hvert fall i sørlige deler og i skau. Vært voldsom smelting siste dager Jeg tar med meg de nye trugene til helga, men skiene lar jeg ligge. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 36 minutter siden, fumigatus skrev: Joda. Nå er dataene i første innlegg fra en annen mark. Bildet på Senorge skjønner jeg man ikke kan stole på, men jeg fikk inntrykk av at grafene/tallene var mer presise. I Nordmarka vil jeg nå si det bart opp til ca 400 meter, med unntak av der det har vært preppa løyper. I hvert fall i sørlige deler og i skau. Vært voldsom smelting siste dager Jeg tar med meg de nye trugene til helga, men skiene lar jeg ligge. Truger er suverent hele vintern, men kanskje særlig på denne tida når det verken er ski eller skoføre 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Viktig å huske at senorge er en tjeneste utviklet av NVE for å beregne hvor mye snø som skal bli til vann og renne ned i magasinene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 "Pixlene" på senorge.no er på en kvadratkilometer i størrelse så det begrenser seg vel hvor presist det blir på detaljnivå. I fjor var det snø i nordhellinger til et godt stykke ute i mai ved Kikut så at det kan ligge partier med snø ganske lenge som et slikt kart ikke fanger opp sier vel seg selv. Allikevel syns jeg det var presist med når snøen forsvant i Østmarka hvor det overhodet ikke er bruk for truger om dagen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fumigatus Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Ikke sør i Nordmarka heller. Som nevnt, en ting er kartene. Jeg satt og lekte meg litt med nettsiden, og det kan hentes ut daglige målinger av snømengde, snøsmelting etc for mye mindre områder enn kvadratkilometer. Grunnen til at jeg startet tråden var at jeg lurte på om noen visste om disse opplysningene var mer presise enn fremstillingen på kartet, noe jeg nå skjønner de sannsynligvis ikke er. Jeg var bare nysgjerrig, tur blir det uansett. Jeg kommer meg garantert helskinnet frem Det som kanskje hadde vært mest relevant for turplanlegging ville vært nettside liknende Google maps, oppdatert i hvert fall ukentlig. Helst oftere. Finnes noe slikt for andre enn CIA/KGB? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
can Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 Ser på Hardangervidda om dagen på snødjupnå, men da får da nok der oppe no. Må nå vera varmt der og, men må kanskje venta så lenge som èin månad endå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 9. juni 2023 Del Skrevet 9. juni 2023 Nøyaktigheten på snødybden er ikke helt å stole på. I år viser Senorge for mye snø i mitt område. Andre år har det vist mindre snø enn det er i virkeligheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Gabs88 Skrevet 10. juni 2023 Del Skrevet 10. juni 2023 Det har du helt rett i, det viser helt feil i mitt område. Men prognose for snøsmelting er fine greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.