Kristian Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei! Hvordan er standarden på Standalhytta, og hvordan kommer jeg meg dit i påsken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evenl Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei, Jeg var en snartur innom i sommer (overnattet ikke). Standarden så ut som på en vanlig DNT hytte. Dvs. god. Hvis jeg husker riktig tror jeg at hytta er betjent i påsken. Dette drives av Aalesunds Skiklubb. Fjellforumbruker Svein har sikkert mer utfyllende info å komme med hvis han ser denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Powder whore Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Viser til heimesida til Aalesund Skiklub, som gir litt informasjon om Standalhytta www.aask.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuttjukken Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Standalhytta er ei stor og koseleg tømmerhytte i gammal stil. Den er i god stand med det meste ein treng, (trur det var straum óg), men er antakeleg utan proviant, sidan ein kan køyra til hytta. Om vegen vert brøytt over høgda på Standalseidet (Ørsta - Follestaddalen - Myklebuststøyla - Standalseidet - Standal i Hjørundfjorden - Festøy), kjenner eg ikkje til. Svein veit, men for ein del år sidan var vegen oftast vinterstengd. Eg har køyrt over der i byrjinga av desember for nokre år sidan, så vegen stengjer ikkje før den må stengjast, då. Elles finn de tips til skiturar i området på heimesida til Svein, og Kolåstinden er like bak Standalshytta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Om veien til Standalhytta blir brøytet, ta kontakt med Ørsta Kommune. Det har vært snakk om vinteråpen vei, men jeg tror ikke noe mer har skjedd. Om veien ikke er åpen bruker du ca 1t på ski fra både Standal og fra Kolåsen opp til Standalhytta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hehe. Standalhytta i påska er fine greier. Men det er mye morsommere i Aask-fløyen enn i Dnt-fløyen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjende Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hehe. Standalhytta i påska er fine greier. Men det er mye morsommere i Aask-fløyen enn i Dnt-fløyen . Er ikke det litt avhengig av hvilken dialekt du snakker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Er ikke det litt avhengig av hvilken dialekt du snakker? Overhode ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Ozzi snakker ikke typisk Sunnmøring... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ørsta Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Veien til Standalhytta er ikkje brøyta,men det er mulig med skoter transport fra Kolåsen, hytta er veldig fin og koselig,lønner seg og bestille plass,halve hytta tilhører turistforeningen,den andre Ålsund skiklubb! Der er strømm og alle faseliteter! (en som bor i nabolaget) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Planene er noe endret, vi blir i ørsta og trekker heller innover dalen om ørsta blir kjedelig... Har den guideboken om sunnmøre, så dette lover bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Håper det er denne du har http://www.iriss.no/skiturar/index.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.