Hermes Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Jeg trenger nye fjellski (kom hjem fra Finse i dag, og mine combo-ski uten stålkant ble noe utfordrende på skikkelig skareføre). Har dere noen gode tips til meg? Jeg vil først og fremst bruke skiene til lengre turer i fjellet/viddelandskap, men hvis jeg liker å krydre turen med en topptur i ny og ne, hva bør jeg da se etter? Jeg leser litt på Åsnes Ingstad/Nato Combat, men er litt blank på dette. Budsjettmessig er det en fordel med BC-bindinger, så jeg ikke behøver å kjøpe alt nytt, men usikker på hva som er best i brattere terreng? Hvis det skulle ha noe å si er jeg 191 cm og 80 kg. Eller lang og tynn, som det også heter. Endret 22. mars 2016 av Hermes Siter
TheSleepwalker Skrevet 22. mars 2016 Skrevet 22. mars 2016 Ganske forbøyd med Åsnes Nansen til "diverse" bruk. Har Alfa Skarvet, og begynner å få litt dreisen på litt telemarksvinger (siden du nevnte topptur), selv om Skarvet er ganske myke støvler. Siter
Hermes Skrevet 24. mars 2016 Forfatter Skrevet 24. mars 2016 Flere perspektiv? Nansen er også med i vurderingen. Usikker på svingeegenskapene. Siter
TheSleepwalker Skrevet 24. mars 2016 Skrevet 24. mars 2016 Utemagasinet testet jo fjellski for noen år siden, og de fleste aktuelle skia burde være her: Test av fjellski Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.