Rullestaden Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 skal ha meg en ny termos, da jeg føler at min stanley på en halv liter blir litt i minste laget. tenkte først på en ny stanley termos, men jeg så en tråd her for litt siden der jeg leste at det finnes andre termoser som er mye bedre. hvilken vil dere anbefale? Siter
+Walle Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Denne: Ståltermos, Thermos Light & Compact 1 Siter
utemannen Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Om du kan strekke deg til 1,2L vil jeg anbefale denne klassikeren: http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/Thermos-Termos-1-2liter-Work-2520/14615704 Tåler "alt" og holder veldig godt på varmen. Korken er alltid tett. Ingen vipp opp tull med dobble palninger. Kun skru opp, hell ut, skru ned. Siter
whistler Skrevet 10. mars 2016 Skrevet 10. mars 2016 Har hatt god erfaring med Primus 0,75 liter Termos i vinter. Har hold vann varmt natta over i ned mot -20. Finnes også i 1 liters variant. Siter
larserikm Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 Walle skrev (På 10.3.2016 den 17.26): Denne: Ståltermos, Thermos Light & Compact Ekspander Støttes! Supertermos som tar lite plass og holder varmen utrolig godt. Og siden den er så smal og fin så er den lett å stappe ned i en stor ullsomm så den holder ENDA bedre på varmen over natta. Siter
dede Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 whistler skrev (På 10.3.2016 den 18.10): Har hatt god erfaring med Primus 0,75 liter Termos i vinter. Har hold vann varmt natta over i ned mot -20. Finnes også i 1 liters variant. Ekspander Jeg har også vært superfornøyd med denne termosen, men nå har koppen delt seg (ytter- og innerkopp)..kan gjerne limes men jeg gikk nå inn på linken og så at den nå finnes I utrolig mange fine farger. Orange eller grønn?? og så var det en annen Primus termos (Trailbreak) der som koster litt mer? Noen som kjenner den? Er den verdt ekstra pris? https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/turkjokken/termos/primus-trailbreak-vacuum-bottle-stainless-0-75l-25-oz.html Siter
Bjørn J Skrevet 11. mars 2016 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har både Thermos Light & Compact, og en Primus-termos (sort med rød skrift, vet ikke hvilken modell). Jeg har ikke foretatt noen test, men min erfaring er at Thermos holder bedre på varmen, har mye bedre kork (Primus sin er mer upraktisk og vanskeligere å helle fra), og siden Thermos er smalere er den lettere å pakke, som andre her nevner. Jeg har stort sett sluttet å bruke Primus-termosen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.