Gå til innhold
  • Bli medlem

Hestbrepiggene 26.03.2006. Volume 4: En hednings kamp mot værgudene


eaa

Anbefalte innlegg

Espen, jeg betviler hverken din hukommelse eller registreringsevne. Men folk kan tidvis oppleve ting forskjellig, og danne seg litt avvikende inntrykk. At noen mener at et landskap heller svakt, mens noen synes det er flatt, er jo bare helt normalt. Ingen grunn til å hisse seg opp over slikt. Litt forskjellige oppfatninger blant oss må vi tåle, uten å behøve anklage hverandre for både det ene og det andre. Kun målte facts vil kunne sette fasiten her. Og inntil så er gjort, kan man vel fint leve med at ikke alle har det samme inntrykket? Det er jo ikke verre enn det... ;) Tvert imot, synes det heller er interessant jeg, at man kan diskutere slikt med "åndsbrødre", og kanskje etterhvert sondere seg fram til et omforenet resultat - eller rene fakta om du vil.

Ikke så mange i verden som bryr seg om hvorvidt det heller vestover fra Hestbrepigg Ø-1 eller ikke, så da blir det jo litt bakvendt at de ytterst få som gjør det, skal bli uvenner av den grunn... :x

So no worries, man! :P

Hvis ikke Torgeir gjør det, så kanskje jeg som gammel landmåler og karttegner tar med meg en nivellerkikkert dit opp en (vakker) dag?

Men problemet er jo nettopp mangelen på disse vakre dagene der oppe da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes jo uansett det er ganske utrolig at du ikke bare tar min konklusjon til etteretning, og stoler på det. Men jeg driter uansett i det.

Det er ikke få topper jeg har vurdert og barometermålt, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo uansett det er ganske utrolig at du ikke bare tar min konklusjon til etteretning, og stoler på det. Men jeg driter uansett i det. Det er ikke få topper jeg har vurdert og barometermålt, for å si det sånn.

utrolig finner jeg nå ikke dette. Du mener fortsatt at du er enerådende på slike vurderinger altså? :)

Hvorfor skal alle andre ta alt ditt for god fisk - og forkaste alt annet? Synes du sjefer temmelig langt over evne nå, Espen.

Med alder og erfaring så blir du nok litt mer ydmyk etterhvert, skal du se. Det finnes tross alt en del andre oppegående folk rundt én, som enhver innimellom bør kunne akseptere og også lytte til. Jeg sier ikke med det at jeg nødvendigvis har rett her (i motsetning til din egen kategoriske påstand), men jeg sier at din "oppførsel" er noe i overkant svarthvit og oppfarende. Litt flex og smidighet i sin omgang med andre, drar vi alle nytte av. Det er ikke alltid at bare å være tøff i trynet er det rette! :x

eg har foreløpig vært godvenner med hestbrepiggane,,, du kan være med meg i august ;) lover eg ikkje skal krangle for fælt om helninger osv!

Jo takk, Jarle! :P

Kanskje det gitt. Så får du legge inn et godt ord for meg, du som kjenner sjefen oppi der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eaa: Har du noen begreper om hvor frekk du er? At du trekker inn alderen min bekrefter jo bare at du er kverulerende nettopp pga den. Hadde Kim, Morten eller noen andre av de sosialt aksepterte på forum påstått dette, er jeg sikker på at du ville slukt det rått. Inntil du beklager offentlig, er dette siste gang jeg kaster bort tid på deg.

PS: Hvis du tar en titt rundt, vil du finne at de fleste oppegående mennesker bemerker at denne toppen er under 10m PF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du trekker inn alderen min bekrefter jo bare at du er kverulerende nettopp pga den... Inntil du beklager offentlig, er dette siste gang jeg kaster bort tid på deg.

Beklage? Jeg har da ingenting å unnskylde, bare fordi jeg skulle mene noe annet enn deg?

Så ædda bædda :!: , da får du heller trøste deg med at nå kommer våren - så kan du gå ut og trasshoppe litt i vanndammene med de fine lyseblå sherrox-støvlene dine...! :? Så slipper du å kaste bort tid på slikt, da vet du! :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan unnskylde at du er så frekk.

i stedet for å slette hele innlegget lot jeg dette stå..Som Moderator slettet jeg resten med henvisning til reglene for forumet...

Mod kjiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den har under pf. 10 er jo ingen tvil. I godvær er det rimelig enkelt å se at det faller gradvis slakt hele veien fra Østre og østover mot Høgset. Kanskje 50 meter før Høgset stiger det så vidt. Men tviler på at det stiger mer enn 5 meter opp mot Høgset. Så å dra med seg nivileringsutstyr opp dit vil jeg si er bortkasta (hvis en ikke samler på pf. 5 da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du kan unnskylde at du er så frekk.

i stedet for å slette hele innlegget lot jeg dette stå..Som Moderator slettet jeg resten med henvisning til reglene for forumet...

Mod kjiver

Hva er grunnen til at du modererer bort innlegget mitt og ikke vazelina-eeas? At han bidrar med sinnsykt lange og boring turrapporter og ikke jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at eea er veldig frekk mot Espen. Han ønsker altså å videreføre sin bonde-eplekjekke stil istedenfor å skjerpe seg, slik vi hadde forventet etter hans retur. Jeg kan ikke se noen annen utvei på dette enn at eea må oppleve kraftige represalier fra oss Oslo-folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den har under pf. 10 er jo ingen tvil. I godvær er det rimelig enkelt å se at det faller gradvis slakt hele veien fra Østre og østover mot Høgset. Kanskje 50 meter før Høgset stiger det så vidt. Men tviler på at det stiger mer enn 5 meter opp mot Høgset. Så å dra med seg nivileringsutstyr opp dit vil jeg si er bortkasta (hvis en ikke samler på pf. 5 da)

Neida, slettes ingen big deal dette, nevnte det bare i farta... Og jeg har nok ingen slike måle-intensjoner heller.

Men jammen ble det oppstyr av noe så lite, må jeg si! :!:

Hva er grunnen til at du modererer bort innlegget mitt og ikke eeas? At han bidrar med sinnsykt lange og boring turrapporter og ikke jeg?

Hehe, klarte å erte deg opp nå ja! :?

Det er mest for moro dette, Espen. Ikke la det gå innpå deg - just kidding! (men det er jo litt artig, da sju!) 8)

Men jeg bommer vel ikke når jeg tipper du blir moderert bort grunnet en litt misforstått arghet og opphetede formuleringer?

Og så måtte du jo også begynne med den latterlige barnslige feilskrivingen av initialene som også Tom trasser med? :!:

Og jeg er ikke akkurat imponert over din turrapport heller da, hvis den da kan kalles noe slikt. Fattig i så fall.

Og du jo ikke nødvendigvis lese om alt som kjeder deg heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om Morten målte den den gangen vi var der sammen (tviler på det, siden vi uansett ikke noen noen ting, hverken skar aller toppunkt), men at det forløper en høydekvote gjennom "skaret" på kartet, beviser ingenting. Den er så klar under 10 (nærmere 5) at den ikke en gang er med blant "tvilsomme kandidater" i lista vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst forsøk å hold dere til sak..

vi henstiller på det sterkeste om å avstå fra sjikane og usakelige personkarakteristikker. Våre moderatorer vil slette upassende innlegg dersom de dukker opp, men dette må ikke oppfattes som sensur. Meninger og holdninger er det fritt frem for, men rene personangrep vil ikke bli tolerert.

Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke Torgeir gjør det, så kanskje jeg som gammel landmåler og karttegner tar med meg en nivellerkikkert dit opp en (vakker) dag?

Men problemet er jo nettopp mangelen på disse vakre dagene der oppe da... :!:

Velkommen tilbake, eaa! :!:

Har faktisk tenkt tanken på målinger her... Gikk der i tåke sist sommer, og "følte" en viss stigning mot Høgset. Men barometermålinger er alt for dårlig på denne typen topper, og det samme gjelder for min enkle "sikte"-måling. Det kan bli en løsning i sommer. En kompis har akkurat begynt i landmålerjobb, og vi har allerede diskutert toppmålinger med sanntids GPS. Høgset er jo en enkel og grei kandidat for testing av dette, og det hadde vært fint å få en 100% sikker avklaring på den :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt tanken på målinger her... En kompis har akkurat begynt i landmålerjobb, og vi har allerede diskutert toppmålinger med sanntids GPS. Høgset er jo en enkel og grei kandidat for testing av dette, og det hadde vært fint å få en 100% sikker avklaring på den :?

Supert Torgeir! :!:

Skulle dette bli noe av, så ser vi fram til en slik avklaring - uansett utfall! Og det må også publiseres her FF, i tillegg til på www.nfo200m.no?!

Og godt å se at også andre har et noenlunde realistisk og avslappet forhold til dette... :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Erik og Espen! Har dere gitt dere? Vær så snill å fortsette, denne tråden har jo gitt oss som følger utviklingen STOR glede :?

Har forøvrig et forslag:

Dere mangler jo begge noe der oppe, ta en tur sammen da! Jeg blir gjerne med, slik at en uhildet turrapport kan leveres her på forumet i etterkant. Tror ihvertfall jeg vil få en uforglemmelig tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phui! :?

Da ser det ut til å stilne litt her...

Men i ettertankens stund, hva skjedde egentlig?

Jeg har vært borte fra FF en stund, og legger så inn en liten bomturrapport fra Hestbrepiggene.

Men da blir det oppstyr gitt!

Tom truer med represalier fra Oslo-folk (som aldri er nevnt noe sted i rapporten) fordi jeg er så forbanna frekk :? ,

og Espen vil til overmål banke inn trynet mitt! :evil: ( i et av flere Espen-innlegg fjernet av moderator).

Hvorfor???

Er det jeg (som uvitende om det) er så vanvittig provoserende og ufin i rapporten?

Er det min væremåte generelt her inne som utløser slikt?

Med andre ord, er det meg - eller er det ikke?

Svein får seg jo også en totalt ufortjent gallebøtte fra Espen et sted ovenfor her...

Leser man svar og tilsvar, så viser vel utviklingen at noe er skjevt her.

Og jeg er ikke villig til bare stilltiende å underkaste meg slik skitt. :x

Desverre klarer jeg derfor ikke helt å holde meg i skinnet, men må tidvis tuppe dem litt i leggen tilbake,

(men det ligger temmelig nær overflaten at det da er mere erting enn seriøs sjikane).

Men det er nå helst ikke på slike premisser at vi skal skape en levende web. :)

Så spørsmålene går ikke til ovennevnte bøllefrø (jeg vet jo hvor jeg har dem) - men hva synes dere andre?

Bill. merk: Ærlige svar.

-Snowman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må jo bare være deg Erik... Espen har vært stum som en østers og stille som.... inntil nå. Men er vel rimelig overbevist om at du ikke må bekymre deg over det. Synes du er flink til å trekke opp folk jeg Eaa, uten å være for usaklig. Godt jobba. Tror Tom har savnet deg. I ditt fravær var det vel bare en og annen innvandrer samt noen snøscooterfreaks som fikk Tom i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mangler jo begge noe der oppe ..
.

Håper at det var geografiske ytterpunkter du sikter til, hvis ikke har vi en frisk diskusjon igjen. :)

Så spørsmålene går ikke til ovennevnte bøllefrø (jeg vet jo hvor jeg har dem) - men hva synes dere andre?

Ref tidligere diskusjoner så har du all min støtte. Du tilfører fine artikler og saklige momenter som jeg tror mange har stor nytte av å lese på forumet.

Som for debattprogrammer på TV, så trenger også dette forumet noen kverulanter som "spissformulerer" sine ytringer og skaper litt temperatur. Espen og Tom har her påtatt seg en slik rolle i mange tråder. Det som derimot ikke kan forsvares er deres hang til å personifisere sine kommentarer, det er lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.