turthomas Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 Hei har kjøpt meg nytt turtøy. Bukse og jakke i g1000. Lurer på hvor på plaggene dere pleier å imprignere og hvor mange lag. Siter
TomasOH Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 Stort sett alle overflater på plaggene som lett kommer i kontakt med regn, lårene for eksempel på buksen. Jeg pleier å følge annvisning fra Fjällräven generelt og evt et lag eller 2 ekstra på utsatte plasser. Siter
borgern Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 Jeg har impregnert hele buksa en gang. Da ble den lettere klam og stivere. Føltes i tillegg kaldere. Så jeg vasket det ut igjen. Neste runde impregnerte jeg bsken og knærne. Men selv etter 3 runder voks ble det ikke veldig vanntett. Så jeg har kuttet den ut og brukt litt washin impregnering i stedet kombinert med litt spray på lår, og knær. Siter
Bergmann Skrevet 4. mars 2016 Skrevet 4. mars 2016 Har erfart at det muligens ikke er nødvendig å la seg rive med når ryggen på anorakken skal impregneres. Ble veldig fuktig der på forrige tur, har vurdert trening, men velger å revidere impregneringsregimet. 1 Siter
+Blaser Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 (endret) Fikk nylig kjøpe en slik jakke: https://www.fjellrevenshop.no/fjellreven-abisko-hybrid-jakke Denne har bra med ventilering. Anbefaler dere fjellreven voksen til den, eller finnes det noe bedre ? Har lekt med tanken å bruke sko impregnering , bi-voks, men jakka er for dyr til et slikt eksperiment. ( Voksen er beskrevet slik: Miljøvennlig voksimpregnering for klær laget av G-1000®. Gir en vannavstøtende og slitesterk overflate. Laget av parafin og bivoks.Så det er derfor jeg tenker på sko impregnering i bi-voks) Endret 15. mai 2016 av Blaser suplement Siter
a_aa Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Har kjøpt Nikwax Cotton Proof for å impregnere Keb-buksen min, men er blitt usikker på om jeg egentlig ønsker det, i tilfelle det skulle svekke pusteevnen eller gjøre buksen varmere (jeg synes den er varm nok). Så jeg har ikke gjort erfaringer med den ennå. Tenkte i utgangspunktet å pensle den (litt utblandet med vann) rett på en nyvasket ennå litt fuktig bukse. Siter
Larix Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Blaser skrev (På 15.5.2016 den 7.44): ...sko impregnering , bi-voks... Ekspander Det må da bli et jævla klin. I skoimpregnering med bivoks er jo gjerne en, eller annen form for fett, eller olje, den andre hovedbestanddelen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.