Rismyhr Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Har et par åsnes kortfeller som akkurat har fått et nytt lag lim etter 3 sesonger i bruk, fikk aldri med noen fellebag når jeg kjøpte de. Så spørsmålet er rett og slett, vet noen hvor en slik fellebag + netting som skal være mellom fellene er å oppdrive? Outnorth er utsolgt og åsnes svarer ikke på mail. Noen som har en slik bag liggende? Siter
Omnilite Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Har dessverre ikke noe reserve bag. Åsnes leverer kun fellene med "klistremerkepapir, og ikke noe netting. Jeg limer bare fellene sammen lim mot lim, det fungerer fint. Passer du på å lime de sammen nøyaktig er der ikke noen limflater som fellene kan sette seg fast i, da er behovet for bagen også mindre. 1 Siter
fjellogtur Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Jeg kjøpte skin savers som jeg kuttet opp slik at jeg hadde mellomlegg til alle kortfellene mine. Funka bra! https://www.oslosportslager.no/produkt/g3-skin-savers-fellemellomlegg-140-mm-x-200-cm-38958.aspx Siter
Lompa Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Gjør akkurat som Omnilite, limer dem sammen. Lenge siden jeg har sett min "fellebag", fordi det er liksom ikke bruk for den når fellene er limt sammen sånn. Du kan få den om jeg finner den slengt et eller annet sted.. Siter
dede Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Om du ikke vil ha dem I en liten plastpose for å evt unngå lim I sekken kan du vel kjøpe en liten pakkpose - 2 liter holder vel I massevis? Det enkle er ofte det beste... Siter
whistler Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Eneste behov for denne baggen må være om du pakker dem ned våte, da har den en misjon siden den har netting i bunn for å drenere ut vannet. Siter
Bjørn Erik Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Lime de sammen var et godt forslag. Har aldri prøvd det. Fellelimet tar ikke skade av det? Siter
Fisketryne Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Lim mot lim. Litt plundersamt å rulle dem før limet hefter, men det går En litt kraftig lynlåspose holder dem tørre, eller fuktige alt etter behov Siter
Rismyhr Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Skrevet 1. mars 2016 Takk for svar folkens! Jeg fikk levert med slik klistemerkepapir som du nevner Omnilite men dette gikk istykker etter en stund. Tittet litt rundt på nettet for å finne informasjon om hvordan legge på nytt lim på fellene, da så jeg flere artikler som nevnte at det ikke var gunstig å lime fellene mot hverandre. Jeg har alltid gjort dette, både på fjellskifellene og telemarksfellene. Har igrunn ikke hatt noe problem med dette så jeg får kanskje fortsette med det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.