ViktorS Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Hei er på jakt etter ett solo telt, med lav vekt og lite pakkvolum. Vil gjerne ha ett yttertelt til å legge sekk og utstyr i, slik at jeg kun trenger p ha liggeunderlag, sovepose, meg selv, og en bok i innerteltet noen tips eller forslag? Som kanskje har en bedre prislapp enn feks helsport sine lettveksttelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
møllerjo Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Kjøpte et jeg brukte i hele fjor, jamet dolomite 4000. koster litt over 1000. virker helt greit ++ til den prisen. kan sette opp bare innertelt hvis ønskelig. lite pakkvolum, men veier vel 2 kg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Fredrik Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Du bør sjekke Outlet siden til Helsport, her er mange gode tilbud. Her fant jeg Ringstind light 1 til 1.499.- Ringstind light 2 til 3.495.- ligger der nå, Kjempekjøp det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TerjePerje Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg kommer til å bestille et Tarptent Double Rainbow til mine turer i fjellet til sommeren. Det er ikke noe vintertelt men mer et kosetelt i godt vær. Lett og raskt å sette opp. Kondens er nevnt som en ulempe ved dette teltet men i finvær med åpne dører og fri utsikt til fjellheimen er dette perfekt for meg. Blir neppe mye kondens da. Tomannstelt men lettere enn de fleste andre telt der ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørja Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Hvor lang er du, og hvilket liggeunderlang bruker du? Dersom du er 190cm+, og bruker oppblåsbare liggerunderlag, er det mange telt som utgår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViktorS Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Kunne kanskje skrevet litt mere info i førsteinnlegget. jeg er 177cm lang. Bruker synmat 7 lw. Teltet skal brukes fra begynnelse til slutt av fiskesesongen her i finnmark. Ca 1 mai og ut august. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 28. februar 2016 Pålogget Del Skrevet 28. februar 2016 Hold utkikk etter f.eks Fjellheimen 2 Ultrafeatherlownoweightatall. Jeg har brukt dette i stabburs f.eks. Lett. Kurant fortelt. Pga at det er 2-manns så har du litt ekstra inneplass, noe jeg synes er kurant om man får skikkelig drittvær noen dager og enten drøyer i teltet eller trenger å tørke litt... Jeg handlet brukt (men uåpnet) på Finn.no for ca 1/3 av prisen. Innimellom kan du finne det i Outletten til den prisen også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViktorS Skrevet 28. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2016 Stemmer, husker du har nevnt at du har dette teltet. Skal absolutt sjekke det ut. Har sett på flere helsporttelt, men ser at jeg er lysten på skikkelig fortelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan2000 Skrevet 28. februar 2016 Del Skrevet 28. februar 2016 Vaude Power Lizzarrd 1-2. Väger ca 1100 gram och har smart lösning som ger skapligt med höjd i huvud- och fotänden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARI Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Hilleberg Anjan 2. Lett, solid, og plass til to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Den 27.2.2016 at 16.01, TerjePerje skrev: Jeg kommer til å bestille et Tarptent Double Rainbow til mine turer i fjellet til sommeren. Det er ikke noe vintertelt men mer et kosetelt i godt vær. Lett og raskt å sette opp. Kondens er nevnt som en ulempe ved dette teltet men i finvær med åpne dører og fri utsikt til fjellheimen er dette perfekt for meg. Blir neppe mye kondens da. Tomannstelt men lettere enn de fleste andre telt der ute. Jeg likte dette teltet, men jeg lurer litt på hvordan det fungerer her som det nesten alltid blåser. Et problem med lette sommertelt er at de ikke tetter ned mot bakken og med et innertelt laget av et stoff som nesten ikke er tettere enn myggnett, så kan du risikere å få gjennomtrekk langs bakken. Dette kan bli veldig kalt. Dette har jeg opplevd med et Fjellreven telt en gang. Ellers har jeg en Hilleberg Akto som jeg er veldig godt fornøyd med. I en annen tråd ble det også nevnt Hilleberg Soulo og dette er jo også et godt og funksjonelt telt. Endret 15. april 2016 av REs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 On 27.2.2016 at 2:09 PM, ViktorS said: Hei er på jakt etter ett solo telt, med lav vekt og lite pakkvolum. Vil gjerne ha ett yttertelt til å legge sekk og utstyr i, slik at jeg kun trenger p ha liggeunderlag, sovepose, meg selv, og en bok i innerteltet noen tips eller forslag? Som kanskje har en bedre prislapp enn feks helsport sine lettveksttelt? Hvor mye plass trenger du i forteltene?https://www.tarptent.com/stratospire1.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.