DryasAnne Skrevet 22. februar 2016 Skrevet 22. februar 2016 Hvordan går jeg opp?? Har jo vært på Ytre mange ganger. Problemet er høydeskrekk og Husky. Jeg greier ikke å gå folkestien fra hhv Ytre Sula og Holtasetra. Jeg prøvd å gå fra Gråfjellet i nord, men da møtte jeg veggen for alvor. måtte bare snu Så ? går det an op fra Kvennsetdalen/ opp Litjbotnen? Og Blånebba --- går det an opp fra Botnvatnet?? Det samme gjelder Virumkjerringa, også en topp jeg muligens aldri får komme meg oppå. Folkstien via Ørsalsetra ble forferdlig, da jeg og voffen var kommet nesten til topps kom vi til et hakk i fjellet. Og måtte bare snu. Muligens fikk jeg samme skrekken som oppe i Indre Sula, går du fra Sultela er det jo fast fin sti til Indre. men ved ca 1200 moh er det et stygt hakk - der har jeg snudd to ganger, ble helt forferdlig Siter
Gjeldnes Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 For Indre Sula som du skriver, er slakeste vei om Kvendsetdalen og opp Litjbotn. Skal gå ann å finne en forholdsvis farbar vei her, selv om det er ganske grov ur noen plasser. For Virumkjerringa så er jo høyeste punktet lenger ut. Altså man kan følge ryggen opp fra nordvestsiden av fjellet (kjerringvatnet). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.