Nissemor Skrevet 16. februar 2016 Skrevet 16. februar 2016 Har noen erfaring med pelletsovnen Pelle og kan fortelle litt mer om den? Jeg lurer på å kjøpe en slik for å bruke som varme i lavvo. Skulle gjerne hatt en vedovn, men det har jeg ikke råd til. Vil jo bare bli brukt høyst et par uker i året. Til nå har jeg brukt bål, men da kveles jeg. Eller bensin brenneren, men da blir jeg døv. Så leter etter en annen, ikke for dyr løsning, som selv gammelmor også får til :-) Siter
Ørretfiske25 Skrevet 16. februar 2016 Skrevet 16. februar 2016 2 timer siden, Nissemor skrev: Har noen erfaring med pelletsovnen Pelle og kan fortelle litt mer om den? Jeg lurer på å kjøpe en slik for å bruke som varme i lavvo. Skulle gjerne hatt en vedovn, men det har jeg ikke råd til. Vil jo bare bli brukt høyst et par uker i året. Til nå har jeg brukt bål, men da kveles jeg. Eller bensin brenneren, men da blir jeg døv. Så leter etter en annen, ikke for dyr løsning, som selv gammelmor også får til Jeg har hatt den pelletsovnen i 4 år, og kan ikke si annet enn at den virker helt perfekt bruker "pelle" i 4-6 varanger lavvo, og den varmer noe sinnsykt. Det du må huske på er: ikke legg på mer pellets før alt har brent ut og du må fyre på nytt, ellers kommer det et røykhav uten like. Kjøper pellets på byggmax (bruker 8mm for best effekt) Siter
Nissemor Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, jenspetter skrev: 3 timer siden, jenspetter skrev: 3 timer siden, jenspetter skrev: Ja, var denne tråden jeg ble inspirert av :-) Hei Noe her: Ja, var denne tråden jeg ble inspirert av Hei Noe her: Hei Noe her: Siter
Nissemor Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Ørretfiske25 skrev: Jeg har hatt den pelletsovnen i 4 år, og kan ikke si annet enn at den virker helt perfekt bruker "pelle" i 4-6 varanger lavvo, og den varmer noe sinnsykt. Det du må huske på er: ikke legg på mer pellets før alt har brent ut og du må fyre på nytt, ellers kommer det et røykhav uten like. Kjøper pellets på byggmax (bruker 8mm for best effekt) Går det mye pellet til hver fyring? Et par liter? Siter
Ørretfiske25 Skrevet 16. februar 2016 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 1 time siden, Nissemor skrev: Kommer ann på hvem størrelse du velger. jeg har den mellomstore, Ovnen rommer ca 4 liter (ca2, 5kg) pellets, og gir ca 3-4 kw varme i 4-5 timer. minste er vel 1,5kg og den største er jeg usikker på, men den trengs ikke i en lavvo. all info du trenger: http://www.steggen.no/nettbutikk/kokeutstyr/pelletsovn-pelle/ Endret 16. februar 2016 av Ørretfiske25 Siter
Nissemor Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Skrevet 16. februar 2016 Takker så mye for svar Gjett hvem som skal shoppe i kveld.... Siter
judas Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71200375 Siter
Ørretfiske25 Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 7 timer siden, judas skrev: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71200375 Too late Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.