Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av kikkert


Ut_på_tur

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå er det på tide å handle ny kikkert. En rimelig sådan, helst under 2000,-. Kikkerten skal brukes overalt. Tror en 8X eller 7X er det beste valget.

Har hørt og lest mye godt om Barska Blackhawk 8X42. Er det noen som har noen erfaringer med nevnet kikkert, eller har noen andre gode kanidater? Fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Opticron Oregon DCF 10x42 som jeg er meget fornøyd med, den er vanntett og nitrogenfylt, god stabilitet og ikke noe tung.

Er meget fornøyd med denne. Kostet vel ca 1800,-, jeg kjøpte den på messe i fjor for 1400,-

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har en Steiner Nighthunter 8x30 som jeg vant i en konkuranse,,, har nesten ikke brukt kikkerten....og skal prøve og selge den til fordel for et nytt telt.....dette er en tysk kvalitetskikkert med en ny pris på nesten 5 laken..... kan selge den for 2500... vist du er interesert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Steiner 8 x 30 som jeg bruker som turkikkert. Kan absolutt anbefale Steiner Nighthunter 8x30.

Tror min modell heter Navigator, og Nighthunter er bedre enn den. Spesielt i dårlig lys. Kan nevne at denne kikkerten har autofokus.

2500,- for kikkerten til " bulle" er et godt kjøp!

Jeg leste en god del på sidene til Kikkertspesialisten før jeg gikk til anskaffelse av min Steiner. Spesielt på tester, generel orientering osv...

http://www.kikkertspesialisten.no

Lykke til! :)

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med TAØ.

Har selv en 7 år gammel Steiner Hunting 8X30 (den gamle topp-modellen)

Den har tålt utrolig mye juling og optikken er bra nok til det meste.(Utenom sen kveld/natt)

Men som en tur/vandre-kikkert er den litt for "klumpete". Da ville jeg nok gått for en 8-10X25.

Denne størrelsen kan man gå med rundt halsen yten att det blir ubehagelig+att lysstyrken holder godt utover kvelden (hvis man går for en av god kvalitet)

Det er med kikkerter som med alt annet. Man må kjøpe den som passer til bruksomerådet.

Uansett ville jeg gått for en kikkert som er garantert vanntett. En kikkert med dårlig optikk som dugger i tillegg er som å kikke gjennom 2 uvaskede melkeglass. :)

Men kvalitet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.