Jan A L Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Hei Tenkt meg opp på Blefjell for og fångått litt på ski i morgen. Trenger litt hjelp til hvor jeg skal starte ifra for og gå en liten tur Kommer ifra retning Drammen. Parkerings og turtips mottas med stor takk Siter
whistler Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Kjør opp til Blestua. Da har du alle muligheter. 2 Siter
Anders Røil Skrevet 14. februar 2016 Skrevet 14. februar 2016 Litt for sent svar her, men for ettertiden..... Et alternativ er å kjøre til Storli Vintercamping. Det er kortest å kjøre. Ca +20 min fra Kongsberg, oppkjøring fra Jondalen. Litt brattere vei, særlig siste bakken. Siter
Blackbrrd Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Sånn til referanse, så har man en haug av muligheter: Fra nordvest, sydover og så nordøst: Nordstul Blehøgda Liatoppen Storli (lengst syd) Blestølen Blestua Fagerfjell Kyrkjevatnet Stemmer bra med parkeringene markert her: http://skisporet.no/buskerud/blefjell Hvis det er litt værhardt, så er Storli et godt sted å starte, med ca 5km i relativt beskyttet terreng. Nordstul er det siste som blir oppkjørt, ettersom løypemaskinen kommer fra andre siden av fjellet. Fagerfjell/Kyrkjevatnet er et fint utgangspunkt hvis man vil unngå masse folk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.