s-berg Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Er det noen som kjenner til hvordan snøforholdene er ved Femunden, Elgå? Ståle Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Var i nordlige del for en uke siden. Ikke for mye snø, men greit for å gå på ski. Litt tynt/løst i skogen, slik at skia gikk gjennom der det var stein. Gode forhold på myr (og vann for den som er komfortabel med isen). Var betraktelig mer snø i Synnervika enn på Røros, og jo lengre øst en kom i området. Kom en del snø på fredagen, så kanskje forholdene er bedre nå. Sikkert noen lokale også med dagsferske rapporter. Her er noen bilder fra slik det var for en uke siden: http://www.tursiden.net/2016/02/en-liten-vintertur-i-femundsmarka/ 1 Siter
Pjotre Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 s-berg skrev (På 12.2.2016 den 22.05): Er det noen som kjenner til hvordan snøforholdene er ved Femunden, Elgå? Ståle Ekspander Var der for et par uker siden, midt under uværet Tor. Gkk fra Elgå og innover mot Svukuriset og videre. Var temmelig dårlig med snø akkurat i skogen rundt Elgå. Litt mer og ok forhold etter svukuriset og over tregrensa nordover. 1 Siter
s-berg Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Skrevet 23. februar 2016 (endret) Takk for snørapportene. De nedslående rapportene gjorde at jeg valgte tur til Jotunheimen denne gangen. Her ble det en tur på 4 dager derav 2,5 utfordrende dager med mye løssnø (tungt med pulk...) Jeg håper på bedre snøforhold senere i Femundsmarka. Ståle 32 V 462642 6808521: 32 V 464026 6809311: 32 V 464026 6809311: Endret 23. februar 2016 av s-berg Oppdatert med GPS posisjoner 1 Siter
Gjest Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Etter snøfallet på lørdag er nok forholdene ganske OK. Siter
InaS Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 Er det noen som vet hvordan snøforholdene er rundt Femunden nå? Planlegger ukestur fra mandag, og har fulgt med værmeldingene og sett at det har kommet litt snø. Bor selv i Soknedal, på andre siden av Forollhogna og her er det kommet en del. Må ta en avgjørelse på om det blir for tungt for hunden å være med i løssnøen.. Siter
SouthGeir Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Holder liv i tråden siden jeg skal innover på fredag, 11. Mars. Noen som har vært i den nordlige delen? Tenkte å gå inn ved Langen Siter
Gjest Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Så på YR.no at Tufsingdalen på nordvestsiden av Femunden har 98cm snø. Det er opp ca. 30 cm de siste 2 ukene. Og mer i vente denne uken. Siter
InaS Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Hei! Jeg kom hjem i dag etter en ukes tur i Femundsmarka, med utgangspunkt i Synnervika. Var innom Muggsjøene, og sørover til Røvollen og opp Røa vassdraget til Rogen. Når jeg startet turen var det tunge forhold utenfor scootersporene, men i løpet av uka ble det såpass mildt at snøen sank sammen en del, for så å få noen minusgrader igjen i går. Så det bærer sånn ok, selv med pulk. På vann og åpne myrer har det blåst såpass at det er hardt å fint å gå. Ellers finner du spor etter snøscootere og hundekjørere flere steder, spesielt til en del av de åpne buene. (Det går spor helt fra Femunden og til Rogen og lenger innover i Sverige). Gled deg, du kommer til å få en fantastisk tur! 1 Siter
SouthGeir Skrevet 14. mars 2016 Skrevet 14. mars 2016 Ble en knall tur innover fra Langen og opp til Muggsjølia. Takker for raske tilbakemeldinger på føreforholdene! Siter
Anders_80 Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 Plukker like godt opp igjen denne tråden... Er det noen av turfolka her som vet åssen is-/snøforholda er i terrenget på vestsia av femunden nå? I hovedsak sør for elgå. Har ei helt avtalefri uke forran meg, og da er jeg sjølsagt nødt til å bo ute å pilke Siter
Anders_80 Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 Øhhh. Jeg mente så klart den andre vestsia....eller østsia som det heter på riktig. Fremdeles sør for elgå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.