Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, er det noen her som vet hvordan man bytter ut stroppen på swix sonic staver? Sitter her klokka halv ett og irriterer meg altfor mye over at stroppen på venstrestaven er satt inn feil vei, og gjør at den blir vridd når den tas på. Har gitt opp for dagen, men det ser ut som om eneste måte å få den rett på er å ta den ut og så sette den inn rett vei. Stroppen kan ikke bare dras ut, man må på en møte løse ut innfestingen i håndtaket, men finner ingen måte å bevege den på.

Endret av sekaiser
Annonse
Skrevet (endret)

Kanskje det enkleste er å ta en tur innom butikken der du kjøpte stavene. Det ser ikke ut til at de er laget slik at du kan fikse dette selv, eller er det en L som er markert på den ene. Da kan det være at de er laget som høyre og venstre stav.

52770-org.jpg.jpe.5d8c1bd3e2491669179f1b

Jeg kjøpte ski og staver til sønnen min og opplevde å komme hjem med to venstrestaver. Stroppen på disse stavene var laget for å passe på høyre og venstre hånd. Da jeg kom tilbake til butikken så hadde de to høyrestaver som stod bak disken og ventet på meg. Betjeningen var sikre på at jeg ville komme tilbake.

Endret av REs
Skrevet
9 timer siden, REs skrev:

Kanskje det enkleste er å ta en tur innom butikken der du kjøpte stavene. Det ser ikke ut til at de er laget slik at du kan fikse dette selv, eller er det en L som er markert på den ene. Da kan det være at de er laget som høyre og venstre stav.

52770-org.jpg.jpe.5d8c1bd3e2491669179f1b

Jeg kjøpte ski og staver til sønnen min og opplevde å komme hjem med to venstrestaver. Stroppen på disse stavene var laget for å passe på høyre og venstre hånd. Da jeg kom tilbake til butikken så hadde de to høyrestaver som stod bak disken og ventet på meg. Betjeningen var sikre på at jeg ville komme tilbake.

Kjøpte de på nett, men får ta en tur innom en butikk. Det er ikke venstre og høyre stav, bortsett fra L og R er stroppene like og skal også festes likt til staven. Problemet er at den ene er satt inn "opp-ned" sånn at den må vris en ekstra gang når man fester den sammen i strammegreia.

Skrevet

Hei

Jeg kjenner ikke disse staver. Med alle forbehold: Er den svarte dingsen i det hvite i toppen av staven en form for klemmekile/ lås som kan lirkes løs med et skrujern under remsen??

Eller la heller et ski verksted  fikle med det?

Hilsen Elgen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.