lailaksn Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Vurderer å kjøpe meg et par ski av typen Åsnes Vikafjell. Vi har hytte på fjellet og går både i og utenfor oppkjørte løyper. Har noen erfaring med denne typen ski? Er de for brede for oppkjørte spor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig. Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Bruker selv disse skiene med bc manuell. Veldig fine turski for både i og utenfor oppkjørte løyper. Altså ikke for brede. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lailaksn Skrevet 3. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2016 13 timer siden, Stig. skrev: Bruker selv disse skiene med bc manuell. Veldig fine turski for både i og utenfor oppkjørte løyper. Altså ikke for brede. Takk for tilbakemelding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InaS Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg har også disse skiene, men siden det etter hvert for det meste ble turer utenfor løype på meg så endte jeg opp med et par Cecile Skog som hovedski. Vikafjell skia er gode ski, og passer fint inn i løyper og bærer greit utenom. Perfekt til påsketurer! Blir en del kaving i dyp løssnø, men det blir det jo nesten uansett hvilke fjellski man har. Det eneste jeg har å utsette på de er at de har akkurat for mye spenn til at jeg fikk feste med feller i skikkelig bratt terreng. Etter å ha snakket med to ulike Åsnes selgere fikk jeg tilbakemelding om at man burde være over 70kg for å trykke de godt nok nedpå. Den gang hadde jeg kun kortfeller, så det er godt mulig at det hadde fungert helt fint med langfeller. Nå er jo ikke Vikafjell noen topptur-ski heller, så til sitt bruk er de et ypperlig valg, til en grei pris. Stort bonus med feste til kortfell! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.