Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd meg en gang på Gråhø, og måtte bite i gresset (eller rettere sagt snøen). Jeg vet ikke hva som egentlig skjedde. Det var krystallblå himmel, men det var et eller annet som ikke funket på den lange turen inn. Dårlige ski, sen start, sviktende motivasjon og litt dårligere form enn normalt er mulige bortforklaringer :D

Jeg avbrøt ihvertfall ved jakthytta, og det er en av mine største nedturer ever. Gråhø beseiret meg med glans og bildene finner du her:

http://distantpeak.com/gallery/2831

Skrevet
Jeg har prøvd meg en gang på Gråhø, og måtte bite i gresset (eller rettere sagt snøen).

Jeg avbrøt ihvertfall ved jakthytta, og det er en av mine største nedturer ever. Gråhø beseiret meg med glans og bildene finner du her:

Lyngve, du fikset Ama Dablam, men Gråhø ble for "tøff"? :D Vet ikke hva jeg skal si til det, men det må vel bety at Gråhø er en mer krevende topp... :)

De viddene innover mot Gråhø er lange og seige, og en kan nesten få følelsen av å stå på stedet hvil der. Men så er det en laaang nedoverbakke (15-16 km), om enn periodevis meget slak, tilbake til Billingen.

Skrevet

Alltid surt å måtte snu, jo lenge innmarsj desto verre.

Etter en fortreffelig tur, uten en vindpust, på Tverrådalskyrkja sist fre, måtte vi snu i skaret S. yt.Gjelhøi på vei til V.Holåtind og resten av Holåtindan på lør. Komplett white-out og storm kastet oss overende og gjorde livet rett og slett jævlig!

Morten S:

Har det kommet no "styresnø" iløpet av uka?

I Breheimen var det noe hardt for stor glede av unnabakkene :)

Skrevet

Det var bra med styresnø, og som sagt det var en fryd å stå ned. Hadde også endel problemer med flatt lys og "white out" som gjorde det umulig å se til tider. Det var langt inn til Gråhø ja. Vi lå ca. 5-6km inn fra Billingen og brukte i underkant av syv timer opp og ned. Fra Billingen tur- retur hadde det fort blitt 11 timer. Det var generelt mye snø i Reinheimen nå minst en meter på høyfjellet og i skavlen der vi lagde hule var det mellom 3 og 5 meter. I Jotunheimen er det visst lite snø i år. Visstnok 22år siden det har vært så dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.