Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes feller og is

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Til helga skal jeg innvie nye åsnes-ski med åsnes feller. Derfor fikk jeg plutselig litt kalde føtter... :D

Det jeg lurer på er om noen har opplevd at festet ("hakket" under skien) til fellen blir fylt med snø/is hvis skien står ute over natta og gjør det vanskelig å sette på fellen neste morgen?

Altså om jeg bare skal ha på fellen hele natten?

(Dette er vel egentlig et litt teit spørsmål, men jeg orker ikke stå og stresse med fellene på morgenen...)

Annonse
Skrevet

Hei,

Regner med at det er festet til kortfeller du mener. Har ikke opplevd det som noe problem selv, og tror ikke det vil bli det heller. Hullene går jo helt igjennom skiene, så skulle det sette seg noe sne eller is der er det nok fort gjort å presse det ut når du legger på fellene.

Johannes

Gjest Anonymous
Skrevet

Sant nok, men jeg måtte bare høre med noen som har brukt det selv. Da regner jeg med at det ikke blir noe problem (og skylder IKKE på deg hvis jeg må kave meg av sted uten fellene).

Takker for svar!

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Sant nok, men jeg måtte bare høre med noen som har brukt det selv. Da regner jeg med at det ikke blir noe problem (og skylder IKKE på deg hvis jeg må kave meg av sted uten fellene).

Takker for svar!

Du får INGEN problemer med isen nei :)

Har brukt skia i to vintre nå og aldri hatt isings problem - hulla går rett igjennom som nevnt,

og når kortfellen klemmes på - så sprett evt. is ut og "opp".

God tur med nye ski !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.