Gå til innhold
  • Bli medlem

"Tor"

Andreas Moen

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Hege P. skrev:

Jeg kom til å lure på hvordan media vil takle et eventuelt krigsutbrudd i Norge. Jeg mener, alle de store bokstavene i rødt er allerede oppbrukt, på en måte. Til å snakke om været..

Dette minner meg om en historie fra en amerikansk avis. Hver gang det skjedde noe spesielt så ville journalistene bruke så store bokstaver som mulig på forsiden. Det er vel det vi kaller "krigstyper". Men forsiden måtte godkjennes av redaktøren og hver gang redaktøren fikk en forside med "krigstyper"  til godkjenning så åpnet han en skuff i kontorpulten sin og tittet ned på noe som lå i skuffen. Så svarte han ja eller nei på skriftstørrelsen.

En dag gikk det med denne redaktøren som det går med de fleste, han døde og kontoret hans sto tomt. Noen av de ansatte benyttet da anledningen til å sjekke hva han hadde i den skuffen som han alltid åpnet når noen ville bruke "krigstyper" på første side av avisen. I skuffen lå det et ark med de største skrifttypene som avisen hadde, med teksten: "To be used when Jesus coms back".

Jeg lurer på om våre nyhetsmedia har store nok bokstaver hvis noe så sensasjonelt skulle skje.

6a00e5.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snitt på 38m/s på 2300 meters höjd på Jouvasshøe. Då blåser det seriöst.

Själv skulle jag har åkt till Röldal idag, men det är ju bara att glömma. Hela stället håller på att blåsa bort och vägen i Vinje på vägen dit ser ut ungefär som åkern på sidan om när man tittar i webkameran. [Perkele]³

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎29‎.‎01‎.‎2016 at 9.34, Walle skrev:

Da jeg studerte i Tønsberg, tok en klassekamerat seg en tur ut til Verdens Ende mens Gudrun lekte seg rundt i Sør-Norge (og forsåvidt Nord Europa) i begynnelsen av 2005.
Vedkommende var født og oppvokst på Røst.

Kommentaren hans neste dag da vi diskuterte uværet, var

"Da va no faen itje nok engong te å få heimlængsel a"...

1975 - 1976.  Det er mulig at det stod en liten notis om været i Andøyposten, men ordet ekstremvær var ikke oppfunnet på den tiden.  På Andøya blåste asfalten av veien i 1975.  Dette trodde ikke VG på:  "Et sted går grensen selv for VG".  I desember 1976 hadde vi 7 orkaner, og strømmen kom og gikk i hele måneden - eller for å si det på en annen måte, den for det meste bare gikk.  Hus blåste på sjøen, tak lettet og biler føyk som kasteballer utover myrene.  Men dagliglivet gikk omtrent som normalt.  Det var bare en ting å gjøre:  "Å stå han av"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen fra "føritia"er ikke nødvendigvis at folk er blitt mer pysete, men at værvarslingene og tabloidpressen har endret seg. Nå kan man forutsi uværet på en helt annen måte enn før, og medievirkeligheten er blitt slik at man lever av sensasjonsoppslag.

Jeg var forøvrig i Valdres i helga og fikk kjenne på litt av Tor. Glad jeg lå i hytte... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.