Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger en dagstur på ski til Svarthetta i Trollheimen. Hvor bør jeg kjøre hen og parkere nå på vinteren for at dette skal la seg gjøre? Ca. hvor lang blir i så fall turen?

Annonse
Skrevet

El Gringo skrev:

Jeg planlegger en dagstur på ski til Svarthetta i Trollheimen. Hvor bør jeg kjøre hen og parkere nå på vinteren for at dette skal la seg gjøre? Ca. hvor lang blir i så fall turen?

Har vært der oppe et par ganger i vinter. Den første gangen ble dagen for kort og snudde da det gjensto ca 3,5 km til toppen.

Den andre gangen kom vi til topps, se https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4714

Vi valgte 2 forskjellige veier, første forsøk fra Nerskogen kirke og det andre fra Gregosen. Fjellfinn har lagt ut et kart som viser alternativene på http://www.krovoll.net/Svarthetta/Oversiktskart/slides/Svarthettakart.htm rød strek viser turen fra kirka og den sorte streken er veivalget for turen fra Gregosen.

Selve turen er grei, men det blir mellom 25 og 30 km uansett hvilken rute du velger. Regn med at det kan være avblåst og hardt opp mot toppen. Men vet ikke helt hvordan forholdene er nå, det har i alle fall kommet mye snø den siste uke på motsatt side av fjellet.

God tur - det er en flott utsikt der oppe. :(

Skrevet

Takk for info!

Det oversiktskartet var nyttig.

Jeg håper det blir godvær til helgen, da blir det tur til Svarthetta. Kanskje jeg endelig får sett Trollheimen skikkelig. Har hatt tre turer til Trollheimen tidligere, men var ikke heldig med været på noen av dem!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.