Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur fra Øvstebø til Lærdalsfjorden?


Sverre

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har ikkje gått i det området sjølv, men eg har planar om å gjera det. Eg ville ha avslutta turen i grenda Frønningen utanfor Revsnes, og teke ferja derifrå. Sjå på kartet. Turen kan likevel gå via både Blåskavlen og Bleia.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen v ar faktisk å avslutte ved Frønningen.

Jeg finner lite informasjon om dette området og studerer kart.

Er svært usikker på om man kan krysse Norddøla mot slutten av juli, tror det skal være en snøbru der, men er den der i juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres igrunnen veldig forlokkende ut å begi seg ut i et område som ikke er beskrevet ned til minste detalj. Et annet område jeg synes virker forlokkende er halvøya mellom Luster- og Årdalsfjorden, vestenfor veien over Berdalsbandet. Dette er også et relativt ubeskrevet kapittel.

Snøbro i juli? Nei, det tror jeg ikke du burde satse på. Det kan jo tenkes at det finnes snø over elva tidlig i juli, men jeg ville ikke turt å satse på at den var trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Kona og jeg gikk sommeren 2006 fra Østebø fjellstue til Lærdal. Det var en fantastisk tur i relativt greit terreng. En del villrein og møtte ingen mennesker på turen. Vi fant ikke rette veien ned til Lærdal og fikk en tøff tur ned den siste delen av turen, en opplevelse det og !

Dette er en tur jeg vil anbefale, men obs. ingen merket sti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona og jeg gikk sommeren 2006 fra Østebø fjellstue til Lærdal. Det var en fantastisk tur i relativt greit terreng. En del villrein og møtte ingen mennesker på turen. Vi fant ikke rette veien ned til Lærdal og fikk en tøff tur ned den siste delen av turen, en opplevelse det og !

Dette er en tur jeg vil anbefale, men obs. ingen merket sti.

Gjekk Østerbø - Lærdalsøyri som del av turen Osa - Lærdal med Bergen Turlag i juli 2005. Me hadde med oss ein lærdøl og fann dermed greitt vegen ned til Øyri (kom ned ved ferjekaia). Planen var eigentleg å kome ned på Rikheim, men med lærdøl på laget vart det Øyri. Også mogleg å gå ned til sjukehuskrysset og Tynjadalen til Tønjum. Kvar hadde de tenkt å gå (og kvar kom de ned)?

Eigen tur i 05:

http://fjelluft.com/skarvheimen/osalaerdal140705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.