øyvindl Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har bestilt et par Åsnes Gamme 54 på nettet, og når jeg fikk dem hjem, så jeg at spennet i skiene var for lite. (Benyttet meg av ark-metoden). Sendte klagemail, og fikk tilsendt et par nye. Får samme "feilen" her. Har oppgitt riktig vekt ved bestilling. Spørsmålet jeg da må stille, er hvordan spennet i disse skiene skal være? Når jeg prøver ark-metoden hjemme på stuegulvet, så skal jeg vel ha spenn fra ca. kortfellefestet til ca. midt bakpå helen? Eller tar jeg helt feil? Når jeg prøver med noen Amundsen-ski jeg har stående, får jeg spenn fra kortfellefestet til bakpå helen. Har jeg fått tilsendt feil par ski igjen, eller er det jeg som surrer? Siter
Jørn Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 Kjøpte et par Åsnes Gamme i fjor og det er en god og markert smørelomme, godt tilpasset kortfell, så jeg ville nok returnert de du har fått tilsendt. Beskrives også av fabrikanten: http://www.asnes.com/produkt/gamme-54/ 1 Siter
øyvindl Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Skrevet 13. januar 2016 Tusen takk for svar, Jørn! Hvor skal denne smørelommen gå? Fra kortfelle-festet til midt bakpå helen? Eller skal den være større? Siter
Fisketryne Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 (endret) Har møtt mange sportsbutikkekspeditører som bare motvillig sjekker spennet i fjellski. De påstår gjerne at det ikke har særlig betydning! Det har selvfølgelig ikke det, ikke for dem som ikke skal bruke skia Var så heldig å få godkjøp på et par nedstøvete Rago med tilstrekkelig smørespenn for både meg og ryggsekken for et par år siden. Endret 13. januar 2016 av Fisketryne 1 Siter
svingen Skrevet 13. januar 2016 Skrevet 13. januar 2016 sjekket vil kanskje 10 par ski før jeg fikk utlevert hva som passet best får meg (gamme 54) kan ikke så mye om spens men han som målte de sa det var en del forskjell så sikkert lurt og sjekke Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.