Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt et par Åsnes Gamme 54 på nettet, og når jeg fikk dem hjem, så jeg at spennet i skiene var for lite. (Benyttet meg av ark-metoden). 

Sendte klagemail, og fikk tilsendt et par nye. Får samme "feilen" her. Har oppgitt riktig vekt ved bestilling. 

Spørsmålet jeg da må stille, er hvordan spennet i disse skiene skal være? Når jeg prøver ark-metoden hjemme på stuegulvet, så skal jeg vel ha spenn fra ca. kortfellefestet til ca. midt bakpå helen? Eller tar jeg helt feil? 

Når jeg prøver med noen Amundsen-ski jeg har stående, får jeg spenn fra kortfellefestet til bakpå helen. Har jeg fått tilsendt feil par ski igjen, eller er det jeg som surrer? :-)

Annonse
Skrevet (endret)

Har møtt mange sportsbutikkekspeditører som bare motvillig sjekker spennet i fjellski. De påstår gjerne at det ikke har særlig betydning!

Det har selvfølgelig ikke det, ikke for dem som ikke skal bruke skia :-)

Var så heldig å få godkjøp på et par nedstøvete Rago med tilstrekkelig smørespenn for både meg og ryggsekken for et par år siden.

Endret av Fisketryne
  • Liker 1
Skrevet

sjekket vil kanskje 10 par ski før jeg fikk utlevert hva som passet best får meg (gamme 54)

kan ikke så mye om spens men han som målte de sa det var en del forskjell så sikkert lurt og sjekke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.