DryasAnne Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Må ha meg ny fjellklokke. Godt armbåndsur med gummi/plastrim som er god å bære i regn. Den skal vise -- korrekt tid -- korrekt høyde Dette blir jo noe i retning av Suunto Core, jeg kjøpte en slik i 2009, fysisk er den perfekt, men er ikke helt fornøyd med datan den viser. Pris ingen betydning Jeg innser at jeg må bare gjøre det beste utav det som er igjen av liv og fjelltopper, NBNB Jeg er blitt for gammel (59år) til smartwatches, jeg har jo både samsung og LG sine kreajoner. Men d fuunke ikke på tur-- må ta fram brillene NB NB2; Går ut og kjøpeer meg en Garmin gpsmap 64S. Min gamle Oregon 450 funke greit nok, men er et h.. å betjene på denne kalde tida. Kommentar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Erik-L-77 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Jeg har siklet på Garmin Fenix 3 i lengre tid, nå har de annonsert ny utgave med integrert heartrate sensor også. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/b-rbart/fenix-3-sapphire-hr/prod545480.html Liker specs på denne men har desverre ingen direkte erfaring med fenix serien fra før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Skal du ha en vanlig klokke uten for mye dill-dall, som du også kan bruke til vanlig, og som ikke går tom for batteri: Tissot T-touch Expert. Jeg har en i titan, og har brukt den i flere år, den er ikke av armen i det vanlige, inkludert ved svømming, du får den med gummireim om du ønsker det. Den har Barometrisk høydemåler, meteorologiske trend (siste 6 timer +/- 6 nivåer på skalaen), Temperatur (om du tar den av armen en stund). Stoppeklokkefunksjon med logging av høyde (stigning opp/ned), vanlig stoppeklokke, alarm, kompass og rødt bakrunnslys ved behov. Og tuch skjerm som jeg noen ganger betjener med nesa hvis det er kaldt og jeg ikke vil ha hanskene/vottene av. Men setter du den til å vise høyde, så vil displayet vise høyde til du velger noe annet, den analoge klokka viser uansett tiden. Batteriet varer i et par år, det første du merker om det er på tide å bytte er at kompasset skrur seg av og den sier lo-batt, men alt det andre fungerer et par månedere til. Bytter du batteri selv, pass på at den lille plastbiten som ligger under batteriet kommer med over på det nye. Hvis du kalibrerer høyden (som du må) vil høyden vises nærmest nøyaktig på meteren hele dagen, jeg har flere ganger sammenlignet med en kamerat som har Suunto på tur, men avviket på Suunto fra høyder på kartet har alltid vært større. Så hvis du ikke trenger gps på den, mange treningsfunksjoner og vil garantert ikke gå tom for strøm er Tissot T-touch Expert et godt alternativ. this HTML class. Value is http://www.tissotwat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Jeg valgte casio pwr3000 til turbruk. Den har kompass, høydemåler, barometer, sol opp og ned m.m. og ikke minst sollading innebygget så jeg trenger aldri skifte batteri. Den stilles også automatisk fra atomur i England og Tyskland så den går alltid riktig. men som med mange høydemålere er den barometrisk og påvirkes av lufttrykk. Så harmdu slått leir i finvær ene dagen så vil høyden endre seg hvis det skifter til dårlig vær i løpet av natta. Det gjør at den må kalibreres jevling. Selve kalibrering er lett å gjøre. Synes det har vært lite styr med det. Har jeg campet så er det nesten alltid ved et vann og da står høyden på kartet hvis jeg må rekalibrere klokka. Evt bruker jeg info fra høydemåler i kameraet eller gps. Alternativt må du kjøpe en klokke med innebygget gps så peiler høyde på gps. Endret 9. januar 2016 av borgern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DryasAnne Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Hva med Fenix 2 ? Ser den går for usd 199 på amazon.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DryasAnne Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Da vart d nye fjellsko, to nye fjellkamera, ny gps, nytt fjellur, ny fjellsekk .... Ja d va vel d hele no. Mangle bare en felles fjellhoind så bryt e ut av latskapen og bestige Honnstaknyken, Saksa, Hogsgåsa. Begge Brattskarvan, Snydda, Salothøa og Tverrhoggaksla.... Takk for goe råd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.