Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Besseggen to be or not ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte mitt første par i 2002

Har nettopp slitt ut mitt tredje par. 

Gikk tre turer i uka fra 2003 til 2009 Alt fra åtte timers myrtur til tolv timer urvandring. 

De siste fire år har sykdom dratt meg ned i et bunnløst hull. 

Men nå ser jeg ut til å gjøre alvor av fjellturplanerne mine

Må ha nye lær fjell sko. Besseggen fra Crispi var heeelt perfekt Kjøper jeg det igjen eller er det nye greier på markedet jeg bør vite om ?

Endret av Borga Voffe
Annonse
Skrevet

Jeg har både Besseggen og de klassiske Alfa Walk King, og har brukt dem mye. Begge er gode lærsko, Alfa har muligens en litt bredere lest (men ikke mye). Alfa har kommet med en oppdatert Walk King nå, den har jeg tro på, men har ikke prøvd den.
Men hvis Besseggen var heeelt perfekt for deg er det fornuftig å holde seg til dem.

Skrevet

Om du har små føtter (størrelse 36-37) kan du få noen veldig billig av meg.

Fine støvler, men passer ikke mine føtter. Disse er derfor kun brukt et par-tre timer totalt.

Finner man et par gode støvler, så er det like greit å holde seg til de. Jeg savner et par støvler jeg kjøpte for femten år siden, men de råtna opp til slutt. Ble brukt daglig til stall/ridning og fjellturer hele året. Og de finnes ikke lengre. Jeg hadde glatt kjøpt like igjen om det hadde vært mulig.

Skrevet

Dette med passform er veldig individuellt så du må prøve støvlene godt før du kjøper de. Mitt inntrykk er at Crispi har forandra litt på passformen på Besseggen opp igjennom åra. Noen tar på akillessenen og andre har ikke gjort det men blitt for breie foran slik at foten min har gått mye i sideveis retning att og fram inni der. Skarven vil jeg se litt på også om jeg var deg, minuset med de er glatte såler på vått berg (glattere enn andre altså). Men god komfort ellers på de og nok til tungeøbører mht stivhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.