Gå til innhold
  • Bli medlem

Ben Nevis, Skottland


Anbefalte innlegg

Skal tilbringe nokre dagar i Skottland i juni. Innimellom whiskyturar må ein sjølvsagt innom Ben Nevis på vestkysten når ein fyrst er der. Dersom nokon har vore der, hadde eg sett pris på litt informasjon rundt denne toppen. Takkar for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er mange ruter opp Ben Nevis fra enkel ' kjerrevei' som er veldig kjedelig, 'scramble ruter opp ryggene og klatreruter på nordsiden. Den fineste ruten som ikke er ren teknisk klatring er Tower Ridge på nordsiden av Ben Nevis. Det er en grade 3 scramble med fantastisk 'exposure'. Du må gå over et gap som gir deg sug i magen!!. Har vært der både sommer og vinter og og har hatt flere fine ruter på nordsiden. Søk på Ben Nevis og Tower Ridge så finner du rutebeskrivelse osv. Lykke til

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bor noen mil unna Ben Nevis og kan underskrive på at dette er en seriøs topp. Spesielt fordi denne toppen har som regel fire årstider på en dag. Det er ikke få mennesker som havner i problemer på Ben Nevis hvert år. Som regel fordi folk roter seg vekk på toppen og havner i en av gullyene ut på nordveggen. Da er det siste reis.

Du skal være i Skottland i noen dager ? Glem ikke Glen Coe fjellene, 20 km mot Glasgow. De er mye finere og bedre enn Ben Nevis. Mer seriøs klatring og scrambling også. Laaaaaaaangt finere natur også. Sjekk bilder på nettet og du vil være enig.

Mitt forslag: Glem Ben Nevis. Gå heller for Glen Coe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.